ضرورت ساماندهی «بقعه شیخ جبرئیل» در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان اردبیل گفت: در حوزه گردشکری معرفی استان اردبیل دچار غفلت واقع شده به طوریکه نقش رسانه‌ها در این زمینه بخصوص صدا سیما باید پررنگتر باشد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۶۸

به گزارش ایسنا، کریم حاجی زاده با اشاره به عملکرد دولت در چند سال گذشته در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیش از 20 هزار میلیارد ریال طرح در زمینه‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تعریف شده بود که همه آنها تحقق یافته است.

به گفته وی یک هزار و 900 میلیارد ریال طرح هم در سال 95 در مشگین شهر سرمایه گذاری شده که این مبلغ بیش از اعتبارات عمرانی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری اینکه در سطح استان 37 منطقه نمونه گردشگری وجود داشت، اضافه کرد: 30 منطقه بدلیل نامناسب بودن مکان مورد نظر برای سرمایه گذاری اجرایی نشده اما هفت مورد آن در دست اجراست.

به گفته وی با وجود اعتبار اندک تمامی طرحهای حوزه میراث فرهنگی هرچند کند ولی فعال است و مشکل خاصی وجود ندارد.

حاجی زاده با اشاره به ساماندهی بقعه شیخ جبرئیل یادآور شد: تاکنون برای ساماندهی این بقعه ردیف مشخص اعتباری در نظر گرفته نشده و وظیفه ما در نبود اعتبارات در حال حاضر حفاظت اجتماعی است.

وی بیان کرد: اولویت اصلی ما برای ساماندهی بقاع تاریخی شیخ صفی طرح محوری تاریخی و فرهنگی اردبیل بود که قرار است با اجرای آن این مجموعه به جمعه مسجد وصل شود، خوشبختانه ساماندهی لازم در خصوص این بقعه انجام شده و به صورت مستمر نیز ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به وضعیت آبهای گرم استان اردبیل یادآور شد: در سالهای اخیر شاهد سیر صعودی سرمایه گذاری در این بخش بوده ایم چرا که استان اردبیل قطب گردشگری و آب‌های گرم معدنی ایران است که سالانه هزاران نفر را جذب می کند.

حاجی زاده در خصوص سفر اتباع خارجی به استان نیز یادآور شد: عمده مسافرت‌ها از کشورهای همجوار به خصوص کشور آذربایجان به اردبیل است به خاطر پایین بودن نرخ درمان به این استان سفر می کنند به طوریکه در سالهای اخیر افزایش تردد اتباع آذری را به استان شاهد بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها