خسرو معتضد تاریخ نگار سرشناس در گفتگویی با جام جم آنلاین از خاطره مشترکش با سهراب سپهری گفت.
کد خبر: ۹۹۹۶۷۵
خاطره خسرو معتضد و سهراب سپهری/ روزی که سهراب معطل 200هزارتومان بود

به گزارش جام جم آنلاین سهراب سپهری اگر زنده بود حالا 88 ساله بود ، همین چند روز پیش خواهر کوچکتر این شاعر در سن 86 سالگی فوت کرد. اما شاعر آب و آینه خیلی پیشتر از اینها در سن 52 سالگی بر اثر بیماری سرطان خون درگذشت.

بیماری که به گفته خسرو معتضد اگر وضعیت مالی مناسبی در آن زمان وجود داشت ممکن بود درمان شود. خسرو معتضد تاریخ نگار سرشناس در حاشیه گفتگویی با جام جم آنلاین از شبی گفت که به همراه دکتر کاوسی مهمان سهراب سپهری در یکی از رستوران های تهران بودند. او می گوید: « من به واسطه دکتر کاوسی با سهراب سپهری آشنا شدم ، دکتر کاوسی رئیس قسمت دوبله و انتخاب فیلم های خارجی تلویزیون بود، شخصی که من شبانه روز با او بودم. یک شب گفت که سهراب سپهری من را به شام دعوت کرده است و او گفته که همراهش معتضد هم می آید و سهراب گفته است که اشکالی ندارد. ما رفتیم رستورانی نزدیک تلویزیون. یادم است که سال 56 بود. سهراب سرطان خون داشت که خب من نمی دانستم ، اتفاقا در همان شب شعر صدای پای آب را هم برایمان خواند. چندین ساعت حرف زدیم سهراب بسیار پسر خوش صحبت و مودبی بود. یک بار در همان شب به من گفت آقای معتضد من می خواهم دویست هزار تومان پول داشته باشم! گفتم چرا؟ گفت بلیط ایران و آمریکا 7 هزار تومان است من اگر بروم آنجا آقای قطبی و دولت هم قول هایی دادند می توانم سرطان خونم را درمان کنم ، باور کنید چنین شخصی معطل دویست هزار تومان پول بود. دو سه هفته پیش دیدم که یکی از بازیگران سرشناس سینما یکی از تابلوهای عکسش را 580 میلیون تومان فروخته است، اینقدر دلم سوخت که همان روز به خانم آقای دکتر کاووسی زنگ زدم و گفتم یادتان هست آن شب سهراب سپهری معطل دویست هزارتومان پول برای درمان سرطانش بود! البته وقتی سهراب سپهری از دنیا رفت خیلی از نزدیکانش بواسطه تابلوهای او میلیاردر شدند. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
آبان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۱
درست میفرمایید آقای معتضد ایشان مثل خیلی ها نان به نرخ روز خور نبود كه هر روز رنگ عوض كند. ساده بود یكرنگ بود در این دوره زمونه سادگی و یكرنگی كمیاب شده. ولی آن دسته نان به نرخ روز خور تا دلتان بخواهد زیاد شده اند در همه اصناف هم هستند. حتی مورخین.
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
ایكاش ثبات شخصیت داشتیم مانندسهراب می مردیم ورنگ تتعقل وتملق نمیگرفتیم
وحید
Netherlands
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
۰
۰
نقاشی شاید ولی شعرنو فكر نمیكنم برای كسی منفعتی داشته باشه. پشت هم انداختن واژه‌ها و جمله‌های بی‌سر و ته رو الآن برخی كشندگان مواد توهم‌زا میتونن خیلی بهتر از سرایندگان شعر نو انجام بدهند ولی كسی هیچ به‌به و چه‌چهی هم براشون نكنه و تازه پشت سرشون بگند بنده خدا هذیان میگه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها