انواع سوپ، بوفه سبزیجات، سالادها، فینگر فود، کباب،لازانیا، ته‌چین، باقالی‌پلو با گوشت یا مرغ، شیشلیک، رولت گوشت، چیکن استراگانف، بستنی، دسر، قهوه داغ و... این غذاها منوی رستورانی است که آخر هفته هر خانواده‌ای را برای خورد و خوراک و تفریح در یک محیط گرم و صمیمی وسوسه می‌کند و به سمت رستوران‌های مناطق مختلف به ویژه شمال تهران می‌برد.
کد خبر: ۹۹۶۸۲۸

آخر هفته که می‌شود بسیاری از خانواده‌ها رستوران‌هایی را که از قبل درباره غذاهای آنها
پرس و جو کرده‌اند انتخاب می‌کنند و دسته‌جمعی به یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های شهر می‌روند تا ساعتی با دورهمی و خوردن یک پرس غذای خوب خوش باشند. در دو روز پایانی هفته از تهیه غذاهای سریع و خوردن سرپایی و استرس دیر رسیدن به محل کار خبری نیست. فست فودها را هم می‌توان کنار گذاشت چون وقت کافی برای تفریح در رستوران وجود دارد بنابراین خیلی‌ها زحمت معطلی و انتظار تا خالی شدن میز رستوران‌های شلوغ را به خود می‌دهند.

ببخشید چی میل دارید؟

رستوران‌های تهران با سایت‌های اختصاصی و تبلیغات در بیلبوردهای سطح شهر مشتریان خود را به خوردن ناهار و شام در محیطی خانوادگی دعوت می‌کنند، اما شما پیش از رفتن به این رستوران‌ها حتما منوی غذاها با قیمت آنها را با درآمدتان مقایسه کنید. تلفن گویای یکی از رستوران‌های متوسط سطح شهر، ارزان‌ترین غذای خود را 30 و گران‌ترین آنها را 90 هزار تومان اعلام می‌کند، بنابراین توجه داشته باشید برای هر پرس غذا با متوسط قیمت 50 هزارتومان با ماست و سالاد و نوشابه و... آن هم برای یک خانواده چهار نفره به اضافه ارزش افزوده و حق سرویس باید بالای 200 هزارتومان بپردازید.

کباب سانتی چند؟

در مناطق شمال تهران بعد از پشت سرگذاشتن ترافیک حتی در روزهای تعطیل به رستوران‌هایی می‌رسید که با وجود لوکس و گران بودن‌شان صف‌های طویلی دارند. طرفداران پرشمار چلوکباب در این رستوران‌ها بعد از انتظاری نسبتا طولانی تا رسیدن به غذای مورد علاقه‌شان، میز خود را با صورتحساب‌های 100 هزار تومانی برای هر نفر ترک می‌کنند که برای یک خانواده چهار نفره به اضافه ارزش افزوده و حق سرویس به 400 یا 500 هزار تومان می‌رسد.
تعدادی از رستوران‌ها شهرت زیادی به خاطر انواع کباب‌ها با اندازه‌های مختلف دارند. گاهی اندازه این کباب‌ها به 50 یا 60 سانتی‌متر می‌رسد طوری که هر چقدر می‌خورید تمام نمی‌شود و آخرش موقع ترک رستوران باید از ظرف‌های بیرون بر استفاده کنید. انگار پول این کباب‌ها هم به اندازه هر سانتی‌متر محاسبه می‌شود، چون گاهی اوقات سر به فلک می‌کشد! انواع کباب‌ها، استیک، شنیسل و تعدادی غذای دریایی در رستوران‌های مناطق شمال تهران در اندازه‌ها و با قیمت‌های مختلف سرو می‌شود. چلوبرگ مخصوص و شیشلیک در یکی از این رستوران‌ها حدود 90 هزار تومان است. منوی غذاهای دریایی هم دست‌کمی از غذاهای تهیه شده با گوشت قرمز ندارد. قیمت بشقاب دریایی در یکی از رستوران‌ها 140 هزار تومان است و برای سرو شاه‌میگوی دریایی هم 95 هزار تومان باید بدهید. میگو سوخاری یا پفکی و ماهی شیر هم قیمتی 80 تا 90 هزار تومانی دارند. برای همین حدود قیمت‌ها منوی؛ چلو فیله مخصوص، چلو جوجه با استخوان، چلو ماهیچه و چلو گردن را هم اضافه کنید.

رستوران‌های فرنگی بااسامی ناآشنا

در کنار تمام اینها رستوران‌های فرنگی هستند که نه غذا و نه نام غذاهایشان به گوش ایرانی جماعت آشناست. حتی غذای این رستوران‌ها برای ایرانی جماعت چندان سیرکننده هم نیست! اما خب مشتریان خاص خودش را دارد؛ مشتریانی از ما بهتران که حاضرند در این رستوران‌ها نه پول غذا بلکه پول کلاس و اسم غذا و اسم رستوران را بپردازند و پز بدهند. لذا دراین رستوران‌ها بشقاب‌هایی بزرگ با حجم غذایی نه چندان زیاد اما تزئیناتی شیک جلویتان می‌گذارند و تا آخر هم معنی اسمش را نمی‌فهمید. قیمت این غذاها هم از 50 هزار تومان تا هرنفر 150 هزارتومان ادامه می‌یابد. البته می‌دانید که! کسی دراین رستوران‌ها قیمت نمی‌پرسد، چون با نگاه‌های معنی‌دار سایر باکلاس‌ها مواجه خواهد شد!

گردش پول در رستوران گردان

از رستوران‌های زمینی کمی فاصله بگیریم و برویم سراغ رستوران‌هایی که صاحبان آنها ارتفاع این رستوران‌ها را با ارتفاع ابرها مقایسه کرده‌اند و خوردن چلوکباب در میان ابرها را تبلیع می‌کنند .بله درست حدس زده‌اید رستوران‌های گردان بر فراز برج‌های شهر تهران. امکان استفاده از این رستوران‌ها با محیط‌های جانبی آنها برای همه وجود دارد، اما قبل از خوردن غذا باید ورودی بدهید و ارتفاع رستوران‌های گردان را در نظر بگیرید که با گردش حساب‌تان، گردان‌تر می‌شوند! رستوران، بوفه سوپ و سالاد، انتخاب آزاد از منوی غذای اصلی (یک نوع)، دسر و بستنی (یک نوع) و یک نوشیدنی سرد + گرم با ارزشی بیش از 130 هزار تومان برای یک نفر واقعا تفریح گرانی است، آن هم به غیر از روزهای جمعه. لطفا صورتحساب جمعه‌ها را خودتان کمی بیشتر از روزهای معمولی تخمین بزنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها