آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر مبارزه با مفاسد اخلاقی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۶۲۸۴
هشدار آیت الله مکارم شیرازی درباره تخریب اخلاق جوانان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، این کمیسیون را کمیسیون بنیادی و حساس مجلس توصیف کرد و گفت : شخصیت اخلاقی فرزندان جامعه از مدرسه تا دانشگاه شکل می گیرد و نظارت و برنامه ریزی این کمیسیون می تواند در سرنوشت و آینده این مرز و بوم موثر باشند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اعضا این کمیسیون باید با تعامل با نهاد های فرهنگی کشور شرایطی را فراهم کنند تا زمینه های گناه در جامعه به حداقل برسد.

وی تخریب اخلاق و عقاید جوانان را از مهم ترین توطئه های دشمنان عنوان کرد و گفت : امروز فضای مجازی به ابزاری برای از بین بردن باورهای دینی مردم تبدیل شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آمارها حکایت از این دارد که بیشتر محتوای این شبکه های مجازی مفاسد اخلاقی است از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواست با هم اندیشی با صاحب نظران راهکارهایی ارائه دهند تا با ایجاد پایگاه های مجازی جذاب به تقویت باورهای دینی مردم بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال فیلتر کردن شبکه های مجازی هستند گفت : این روش نمی تواند موثر باشد و راه اندازی و تقویت شبکه ملی بهترین اقدام است .

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: مردم می توانند اطلاعات خود را از شبکه ملی اطلاعات دریافت کنند در صورتی که دسترسی به شبکه های مفاسد اخلاقی سخت و دشوار و دسترسی به شبکه ملی آسان شود.

وی افزایش آمار طلاق را معلول در دسترس و ارزان بودن شبکه های مجازی دانست.

آقای زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در ابتدای این دیدار گستره فعالیت این کمیسیون را در حوزه های وزارتخانه های علوم و تحقیقات و فناوری ، آموزش و پرورش ، کار ، تعاون و رفاه اجتماعی و بنیاد نخبگان برشمرد و گفت : رسالت فرهنگی و تربیتی این کمیسیون ریل گذاری اجرای طرح دستگاه های اجرایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها