چشم‌انداز سیمرغ

کسالت قابل احترام

متن و حاشیه نخستین روز جشنواره در برج میلاد

اعتراض شدید پژمان بازغی به منتقدان/ ناهماهنگی در آفریقا و بهمن

همیشه روز اول را باید خلوت ترین روز جشنواره فیلم فجر دانست، چرا؟ چون از طرفی بسیاری از کارت های حضور اهالی رسانه و عوامل فیلم ها صادر نشده و یا به دست شان نرسیده است و از طرفی مشکلات نمایش مانند آماده نبودن فیلم ها و گرم نبودن تنور نمایش هم به این مساله دامن می زند.
کد خبر: ۹۹۶۰۰۰
اعتراض شدید پژمان بازغی به منتقدان/ ناهماهنگی در آفریقا و بهمن

به گزارش جام جم آنلاین،‌ مهمترین صدایی که روز نخست جشنواره شنیده شد صدای بلند اعتراض پژمان بازغی بود، بازیگر فیلم «خانه دیگری» که پس از نمایش فیلم در نشست رسانه ای به حضور نیافتن منتقدان و تماشا نکردن این فیلم توسط آنها واکنش نشان داد.

بازغی با اشاره به تعداد کم افراد حاضر در سالن نشست‌های برج میلاد گفت: من در بین چهره‌هایی که در سالن نشسته‌اند و اکثرا جوان هستند، منتقد نمی‌بینم و جای تاسف دارد که منتقدان برای نمایش فیلم نمی‌آیند و نظر نمی‌دهند.

او ادامه داد: این در حالی است که ما در طول جشنواره می‌شنویم، برگزاری این جشنواره‌ها به چه دردی می‌خورد؟ وقتی خودمان ‌نمی‌آییم فیلم ببینیم پس نباید انتظار خاصی هم داشته باشیم. ما کلی خون دل خوردیم و در شرایط دشوار این فیلم ساخته شده است، در حالی که منتقدان برای دیدن آن نمی‌آیند، یا آن‌ها به فیلم سازان اولی بی اعتماد هستند و یا اینکه فیلم را قبلا دیده‌اند که البته فکر نمی‌کنم این طور باشد.

البته در این میان محمود گبرلوف مجری سابق برنامه تلویزیونی هفت که مسوولیت اجرای نشست‌های جشنواره را بر عهده دارد، در پاسخ به این بازیگر، گفت: این نشست به اصحاب رسانه اختصاص دارد و منتقدان فیلم‌ها را در پردیس ملت و سینما چارسو می‌بینند.

پژمان بازغی هم تاکید کرد: جلسات پرسش و پاسخ در برج میلاد برگزار می‌شود و خیلی بد است برای اولین نمایش فیلم، صندلی چند ردیف فقط پُر شود.

نمی توان جشنواره فجر برپا کرد و تاخیر نداشت، آن هم از همان آغاز و بای بسم الله، اولین فیلم جشنواره یعنی «خانه دیگری» با تاخیر ۳۰ دقیقه ای به نمایش درآمد و از طرفی نمایش آن نیز مشکل صدا داشت که باعث شد تا بهنوش صادقی، کارگردان فیلم از حاضران عذرخواهی کرد و توضیح داد: نمی خواستم فیلم را به این شکل اکران کنم، اما به احترام شما پذیرفتم که فیلم نمایش داده شود.

همچنین در روز اول نمایش فیلم ها در کاخ جشنواره واقع در برج میلاد حضور بهروز غریب پور به عنوان رییس کاخ از همان ساعات اول دیده می شد که به مسائل نظارت می کرد.

در روز نخست خبرنگاران رسانه ها هم تا حدودی حضور فعال داشتند، اما فضای کلی جشنواره همان طور که گفته شد خلوت است. از دیگر حواشی روز اول این است که همچنان کارت های تعدادی از اهالی رسانه و حتی فیلمسازان حاضر در جشنواره صادر نشده است.

همچنین با توجه به اینکه سینما آفریقا برای نمایش فیلم ها برای اعضای خانه سینما در نظر گرفته شده، این سینما آن طور که خبرگزاری مهر گزارش داده، هنوز جدول مناسب و مشخصی ندارد، مساله آخر هم این که برنامه نمایش سینما بهمن تهران هم با آنچه که روی بلیت ها ذکر شده متفاوت است که باعث شده تا علاقه مندان سرگردان شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها