ائتلاف مدیران سابق استقلال علیه منصوریان

پاسخگوی نتایج ضعیف تیمت باش

یک سهل‌انگاری و حکمی که می‌تواند سرنوشت استقلال را تا پایان فصل تحت‌الشعاع قرار دهد. استقلال از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به همین سادگی محروم شد. حالا منصوریان از زمین و زمان شاکی نیست و ابایی ندارد از این‌که مدیران قبلی استقلال را زیر سوال ببرد.
کد خبر: ۹۹۴۵۱۳

سرمربی استقلال که چراهای زیادی در ذهنش دارد، این گونه به انتقاد از شرایط موجود پرداخت: نزدیک به 5 پرونده در فیفا داریم؛ ساموئل، ردی، هلمکه، شیحی و در نهایت پروپئیچ. چرا این اتفاقات پشت سر هم رخ می‌دهد و تیم‌های بزرگ ایران در مسیر کسر امتیاز یا محرومیت و جریمه قرار می‌گیرند؟ ما دوران سختی را می‌گذرانیم. دو، سه بازیکن خوب گرفتیم واین انرژی به تیم انتقال پیدا کرد ولی متوجه شدیم محروم شده‌ایم. در این سال‌ها خیلی سرسری به قضایا نگاه می‌کنیم. نمی‌دانم چرا مسئولان استقلال در این چهار سال یک بار ننشسته‌اند تا بگویند که آسیب به هوادار و استقلال می‌رسد. چرا قرارداد خوب و محکم بسته نشده است؟ چرا همیشه این پرونده‌ها باید به دایره حقوقی فیفا کشیده شود؟ چرا برخی باشگاه‌ها دچار این مشکل نمی‌شوند؟ چون آنها یک جایی شروع می‌کنند و یک جایی هم تمام می‌کنند. ساموئل، ردی، هلمکه و شیحی از استقلال طلب دارند. چرا در این چهار سال کسی به این فکر نکرده که این اتفاقات می‌تواند به استقلال و فضای آن آسیب بزند چرا همه این بازیکنان بعد از رفتن می‌توانند مدعی شوند و کارشان به کمیته انضباطی فیفا می‌کشد؟ چرا هوادار ما باید چوب یک‌سری ندانم کاری را بخورد؟ امروز اگر ما از عادل شیحی لطمه بخوریم، نمی‌توانیم بگوییم افتخاری مقصر است. مسئولین قبلی استقلال و بخش حقوقی استقلال می‌دانسته که این اتفاق می‌افتد. ساموئل، ردی، هلمکه و دیگران هم در راه هستند. ما فقط مدیرعامل‌مان عوض شده و بحث عوض نشده است. ما همین مشکلات را سال قبل هم داشته‌ایم و پشت گوش انداخته‌ایم. ما باید برای چنین روزی مبارزه می‌کردیم. تعدد آرا باعث این مشکل شده است. صرفا مساله عادل شیحی نیست. پشت سر او چهار پرونده دیگر داریم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: ما مدام بار مسئولیت را به دوش مدیر بعدی انداخته‌ایم. به نظر من مدیران قبلی استقلال این را می‌دانستند. ما نمی‌توانیم با ساموئل قرارداد ببندیم و حق و حقوقش را ندهیم. امروز ما با پادووانی، مگویان، رابسون و جدیدا جباروف قرارداد داریم و اگر همین جا به این مساله رسیدگی نشود، در سال‌های بعدی نسل بعدی استقلال آسیب می‌خورد. این یک فرهنگ غلط در فوتبال حرفه‌ای است و وقتی به دادگاه فیفا می‌رسیم به یک صخره سخت برخورد می‌کنیم. ناراحتی هوادارانمان را درک می‌کنم و می‌دانم چقدر نگران آینده هستند.

منصوریان در پایان گفت: از تمام مسئولین می‌خواهم آستین بالا بزنند. ما امروز سر تمرین لطمه روحی خوردیم. نمی‌توانم بگویم که چقدر تمرکز ما به هم خورد. هر روز یک اتفاق جدید داریم. ما هم یک آستانه تحمل برای هضم مشکلات داریم. از همه می‌خواهم تا کمک کنند تا مشکل حل شود. نمی‌توانیم بار این مشکل را تنها روی دوش مدیرعامل استقلال بگذاریم.

فتح‌الله‌زاده: منصوریان بازیچه شده است

علی فتح‌الله‌زاده هم با انتقاد شدید از علیرضا منصوریان، از سرمربی آبی‌های پایتخت خواست تا بازیچه دیگران نشود و به مسائل فنی این تیم توجه کند. مدیرعامل سابق استقلال که با ایسنا صحبت می‌کرد با انتقاد از اظهارات علیرضا منصوریان در رابطه با بدهی این باشگاه به بازیکنان خارجی، اظهار کرد: مگر پول منصوریان را من یا افشارزاده باید بدهیم که او توقع دارد پول بازیکنان قبلی را ما داده باشیم؟ منصوریان بازیچه عده‌ای شده است. او با این حرف‌هایش به شخصیت خودش توهین می‌کند. الان در رسانه‌ها همه او را بابت حرف‌هایش مسخره می‌کنند. همین الان طاهری بدهی‌های دوره رویانیان را پرداخت می‌کند. این بدهی‌ها که شخصی محسوب نمی‌شود. ما این هزینه‌ها را کردیم که تیم قهرمان شد. از شماها هم خیلی کمتر خرج کردیم. آقای منصوریان! این همه خرج کردید و وضع تیم این است؟ منصوریان خیلی بهتر است به کارهای فنی‌اش بپردازد. چرا با این نتایج مردم را آزار می‌دهید؟ تا کی سکوت کنیم؟ هواداران بیچاره شده‌اند. آقای منصوریان! برو بزرگترت بیاید و حرف بزند. تو در حدی نیستی که بخواهی در باره ما صحبت کنی!

وی درباره مطالبات لیام ردی و ساموئل دو بازیکنی که در دوره مدیریت خودش به استقلال آمده بودند، گفت‌: مگر بابت این دو بازیکن استقلال محروم شده است؟ الان به خاطر شکایت شیحی که در دوره افشارزاده جذب شد استقلال محروم شده است، مگر افشارزاده این بازیکن را برای پدرش گرفته بود؟ آقای منصوریان! این بازیکنان را برای استقلال گرفته بودند. این چه حرف‌هایی است که می‌زنی. من بدهی قبلی‌ها را داده بودم و بعدی‌ها بدهی ما را می‌دهند. همیشه همین بوده است.

اولیایی: استقلالیها زمان را از دست دادند

کاظم اولیایی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره محرومیت این باشگاه از جذب بازیکن در نقل و انتقالات نیمفصل، حرفهای جالبی برای گفتن داشت. او گفت: مدیریت باشگاه تخصص لازم را برای بهبود اوضاع ندارد و مشخص بود، با مصاحبههایی که انجام میشد، استقلال قطعا ضعیف میشود. ما منتظر این موضوع نبودیم، اما متاسفانه بدترین اتفاق ممکن رقم خورد. باشگاه زمان از دست داده و فیفا آنها را به خاطر بیتوجهی به بدهیهای گذشته، محروم کرد در حالی که میتوانستند یک استعلام از فیفا بگیرند و سپس خرید کنند.

افشارزاده: منصوریان پاسخگوی نتایج تیمش باشد!

البته این صحبت‌های منصوریان از سوی مدیران سابق باشگاه استقلال بی‌جواب نماند. بهرام افشارزاده مدیرعامل پیشین باشگاه درباره اظهارات علیرضا منصوریان مبنی بر این‌که مدیران قبلی استقلال در محرومیت باشگاه از نقل و انتقالات مقصر هستند، اظهار کرد: زمانی که به استقلال رفتم، باشگاه بدهی‌های زیادی داشت، اما کسی را مقصر ندانستم. منصوریان بداند محکوم کردن دیگران در شأن و شخصیت او نیست.

وی افزود: چند ماه است که در استقلال مسئولیت ندارم و نمی‌دانم چرا چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. پول عادل شیحی باید پرداخت می‌شد و مقصر دانستن دیگران درست نیست. به‌جای این‌که این حرف‌ها را بزنند، مشکلات را حل کنند. زمانی که مدیرعامل استقلال شدم، هیچ وقت علیه فتح‌الله‌زاده صحبت نکردم که چرا باشگاه این همه بدهی دارد. وقتی مسئولیت داریم، باید تلاش کنیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

مدیرعامل پیشین استقلال با انتقاد از اظهارات سرمربی این تیم گفت: آقای منصوریان! بهترین تیم استقلال را تحویلت دادیم، اما چه نتایجی کسب کردی؟ به‌جای این‌که دیگران را محکوم کنی، بهتر است پاسخ‌دهی که چرا استقلال نتیجه نگرفت. هر کاری از ما خواستی انجام دادیم. هزینه کرده و اردو برگزار کردیم، بازیکن گرفتیم و از هیچ تلاشی هم دریغ نکردیم، اما تیم چه نتیجه‌ای گرفت؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها