برند سازی یکی از مباحث اقتصادی و تجارت است که می توان گفت برخلاف کشورهای توسعه یافته هنوز در ایران و به تبع آن در استان چهارمحال و بختیاری در بخش تولید در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته و به عنوان حلقه مفقوده تولید مطرح است.
کد خبر: ۹۹۲۶۶۱

به گزارش ایرنا، طی یکسال گذشته در تمامی جلسات اقتصادی مرتبط با صنعت و تولید در چهارمحال و بختیاری، ضعف برندسازی و تجاری سازی محصولات تولیدی و صنعتی استان به عنوان دغدغه اصلی مسئولان، کارشناسان و تولیدکنندگان استان عامل توسعه نیافتگی تجارت و مشکل حضور و رقابت در بازارهای جهانی مطرح شده است.

این موضوع در حالی است که کارگاه علمی «اهمیت و فرایند ثبت ملی و بین المللی برند» از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی شهرکرد با حضور کمرنگ و بی استقبال فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در راستای ترویج فرهنگ برندسازی و تبلیغ محصولات با برند ایرانی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگاه آموزشی، سمینار، برنامه رادیو و تلویزیونی و از سوی سایر رسانه های گروهی آموزش های لازم، حساس سازی افکار تولیدکنندگان ایرانی و ارتقای توان رقابت محصولات ایرانی با مشابه خارجی در طول چند سال گذشته آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از حضور نیافتن فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی استان در این کارگاه علمی گلایه کرد و افزود: تمامی فعالان واحدهای تولیدی در استان در دیدارهای خود با مسئولان مشکل برند و تجاری سازی محصولات خود را مطرح می کنند.

سید نعیم امامی اظهار کرد: هم اینک از تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان، حدود 800 واحد فعال است که برای شرکت در این کارگاه علمی دعوت شدند.

وی گفت: تمامی فعالانی که امسال از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بهره مند می شوند اگر به فکر برند سازی و بازار تولیدات خود نباشند در سال های آینده دچار مشکل می شوند.

امامی تصریح کرد: فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی نه تنها در چهارمحال و بختیاری بلکه فعالان ایرانی باید در سطح بین الملل به دنبال نشان و برند برای رقابت محصولات خود باشند.

وی با بیان اینکه امروزه زمان تولید کیسه ای به سرآمده است، گفت: اهمیت بازاریابی و برندسازی بالاتر از تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تشریح ضرورت تولیدات صادرات محور ادامه داد: هم اینک حدود 80 درصد محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی چهارمحال و بختیاری در داخل کشور به فروش می رسد.

امامی گفت: نمی توان انتظار داشت که تولید کننده خوب صادرکننده خوبی هم باشد و باید فعالان و تولیدکنندگان برای رقابت پذیرشدن تولیدات خود از مشاوران با تجربه بهره گیرند.

کارشناس مسئول ثبت برند دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این کارگاه علمی گفت: در راستای ارتقای دانش فعالان واحدهای تولیدی، بازرگانان و تجار با موضوع به روز برند سازی و تجارت، کارگاه های آموزشی در کشور برگزار می شود.

سید حسین کشفی ادامه داد: ارتقای دانش فعالان واحدهای تولیدی مطابق ماده 8 قانون حمایت از تولید در سال اقتصاد مقاومتی انجام می شود که در این راستا تاکنون در 18 استان با استقبال بی نظیر فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی کارگاه های علمی و آموزشی برگزار شده است.

به گفته وی، برندسازی برای واحدهای تولیدی در سطح ملی و بین المللی با هدف مشتری مداری و بازاریابی نیازمند فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی فعالان این بخش است.

بنابراین گزارش حدود 50 نفر از فعالان واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در کارگاه علمی اهمیت و فرایند ثبت ملی و بین المللی برند شرکت داشته و مراحل مختلف ثبت برند را فراگرفتند.

حدود 1200 واحدتولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها