پپ گواردیولا از روز اولی که به منچسترسیتی آمد، به صورت مستقیم و غیر مستقیم نشان داد هیچ علاقه‌ای به جو هارت ندارد و در نهایت او را از تیم بیرون گذاشت تا هارت راهی سری A ایتالیا شود. بعد از آن بردهای منچسترسیتی آغاز شد و همه چیز آرام پیش می‌رفت تا این‌که آرام‌آرام بحران به سیتی سلام کرد. باخت‌های سیتی آغاز شد و این تیم نگون بخت که روزی در صدر جدول لیگ برتر آقایی می‌کرد، روزهای تار را هم تجربه کند.
کد خبر: ۹۹۱۲۹۷

شکست‌های پشت سر هم، موقعیت گواردیولا و خرید این فصل در چارچوب دروازه را متزلزل کرد. کلودیو براوو که در چارچوب دروازه بارسلونا و همین طور تیم ملی شیلی عملکردی قابل دفاع داشت، در منچسترسیتی اعتماد به نفسش را از دست داد و اشتباهاتی عجیب مرتکب شد. حالا کارشناسان فوتبال جزیره، بدون تعارف به ذکر نقاط ضعف سیتی می‌پردازند. جیمی کاراگر و تیه‌ری آنری در برنامه تحلیلی اسکای اسپورت، مشکل اصلی سیتی را دروازه‌بان تیم دانستند. وقتی در بازی یکشنبه‌شب، اسکوربورد ورزشگاه، شکست 4 بر صفر سیتی مقابل اورتون را نشان می‌داد، پپ گواردیولا روی نیمکت خود به شکلی درمانده نشسته بود. همان مربی که عنوان بهترین مربی تاریخ از کارشناسان و هواداران گرفته بود، در بد دردسری افتاده است. مصاحبه او پس از پیروزی بر برنلی، نشانه‌ای از این واماندگی بود. زمانی که در مصاحبه خود با گزنده‌ترین جملات، سوال خبرنگار را پاسخ داد: شما انگلیسی‌ها خاص‌ هستید و من مجبورم این را بپذیرم! این مربی پس از باخت 4 بر صفر مقابل آبی‌های مرسی‌ساید دوباره واکنش نشان داد. وقتی خبرنگار از غلط بودن تاکتیک فوتبال مبتنی بر مالکیت سخن می‌گفت، وسط حرفش رفت و پشت سرهم ‌گفت: نه، نه، نه، این تاکتیک ابدا غلط نیست. هر چقدر خالق تیکی‌تاکا از تاکتیک خود دفاع کند؛ کارشناسان و هواداران قبول نخواهند کرد. او ابزار لازم برای نمایشی در سطح بارسلونا و حتی بایرن مونیخ ندارد. بازیکنان او فوتبال را کاملا سطحی و ابتدایی بازی می‌کنند. او دروازه‌بانی در چارچوب دروازه دارد که شانه‌هایش تاب فشاری در این حد را ندارد.

منچسترسیتی، مسی را رها نمی‌کند

باشگاه منچسترسیتی قصد دارد با پیشنهادی قابل توجه، فوق‌ستاره آرژانتینی بارسا را به خدمت بگیرد. پپ گواردیولا این فصل با وجود شروع خوبی که با منچسترسیتی داشت، این روزها تیمش اوضاع خوبی ندارد، به طوری که تیمش در آخرین بازی خود در رقابت‌های لیگ برتر با نتیجه 4 بر صفر مغلوب اورتون شد. این شکست رکوردی ناخواسته را در کارنامه پپ به ثبت رساند و آن سنگین‌ترین شکست لیگی این مربی در تمام طول دوران مربیگری‌اش در تیم‌های بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی بود. رسانه‌های انگلیسی معتقدند، گواردیولا نیاز به بازیکنی همچون لیونل مسی دارد که بتواند در موارد لازم گره از مشکل این مربی اسپانیایی باز کند.

در حالی که مسی، 18 ماه از قرارداد کنونی‌اش با بارسا باقی مانده، نشریه سان انگلیس خبر داد، باشگاه منچسترسیتی آماده پرداخت 100 میلیون پوند به این مهاجم آرژانتینی و آماده شکستن رکورد نقل و انتقالات تاریخ است. رکورد نقل و انتقالات تاریخ فوتبال متعلق به باشگاه منچستریونایتد است که تابستان اخیر، پل پوگبا را در ازای 89 میلیون پوند از یوونتوس به خدمت گرفت. منچسترسیتی با 42 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر است و با چلسی صدرنشین 10 امتیاز فاصله دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها