به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، رئیس بخش تحقیق و توسعهی کمپانی Ola Kallenius در مصاحبه با اتوکار جزئیات بیشتری از این خودرو را در اختیار رسانهها قرار داده است.
مرسدس به سنت ارائهی بهترینها با S کلاس ادامه داده و نسخهی فیس لیفت شدهی این خودرو این سخن را تأیید میکند چراکه S کلاس فیس لیفت نه تنها قوای محرکهی جدیدی خواهد داشت بلکه برای اولین بار ادغام حسگر و دادهی نقشه را در یک خودروی تولیدی ارائه خواهد داد.
این سیستم به S کلاس اجازه خواهد داد تا پیچهای روبرو را با استفاده از حسگرها و دادهی نقشه شناسایی کرده و تصمیم بگیرد که سرعت خودرو بسیار بالاست یا خیر و اگر ضروری باشد ترمز گرفته و خودرو را با سرعت کمتر از پیچ رد کرده و دوباره به سرعت قبلی بازگرداند.
Kallenius توضیح میدهد: درحالیکه سیستم موجود در 80 درصد اتوبانهای آلمان و تعداد معدودی از بزرگراهها عمل میکند، سیستم جدید تقریباً در همهی اتوبانها و 80 درصد بزرگراهها مؤثر خواهد بود. اگر پیچ 90 درجهای پیش رو باشد، این سیستم تا زمانی که از پیچ رد شوید سرعت خودرو را کاهش خواهد داد.
وی خاطرنشان کرده که سیستم مرسدس باید قادر به پیشبینی تمامی سناریوهای احتمالی باشد: شما نمیخواهید بهطرف پیچی با نقطهی کور حرکت کرده و ناگهان ببینید که خطوط راه محو شده و چیزی مشخص نیست.
این سیستم خودران توانایی توقف کامل خودرو را نیز دارد و میتواند چراغهای هشدار را روشن کرده، قفل دربها را باز کند و اگر راننده دست خود را به مدت طولانی از روی فرمان برداشته باشد سرویسهای اضطراری و اورژانس را باخبر کند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم