مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد

جمع‌آوری سانتریفیوژها و زیرساخت‌های اضافی فردو

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه نظر به عملکرد کاخ سفید، تمام دولتهای ایالات متحده در طول سی و هشت سال گذشته را دشمن ثابت و مستمر جمهوری اسلامی دانست و بر همین مبنا پیش بینی کرد، مواضع خصمانه در دولت جدید ترامپ علیه ایران تداوم داشته باشد.
کد خبر: ۹۹۰۷۷۸
بازنگری برجام «نیرنگ تازه بی تعهدی کاخ سفید»/ وارد بازی آمریکا نشویم!

یدالله جوانی کارشناس استراتژیست سپاه با بیان اینکه در مقام تئوری هیچ تفاوتی بین جمهوری خواهان و حزب دموکرات در دشمنی با کشورمان وجود ندارد، پیرامون سیاستهای پیش روی دولت ترامپ و رویکرد کابینه احتمالی کاخ سفید نسبت به منطقه و جهان به جام جم آنلاین گفت: شاید در عمل میان این دو حزب وجه افتراقی در نحوه رفتار با ایران وجود داشته باشد لیکن بنظر می رسد، دشمنی طبقه جمهوری خواه نسبت به انقلاب اسلامی و مردم ما از شفافیت بیشتری برخوردار باشد.

وی چنین رویکرد آشکار در اتخاذ مواضع خصمانه علیه ایران را موجد هوشیاری و شناخت بیشتر ملت کشورمان از آمریکا دانست و افزود: با وجود این شفافیت همواره مردم بهتر به مقابله با کینه ورزیهای کاخ سفید پرداخته و گاها سیاست های نابخردانه واشنگتن فرصتهای فراوانی برای ملت ایران ایجاد نموده اند.

معاون سیاسی پیشین سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با پیچیده خواندن شیوه های دشمنی طیف دموکرات در پوشش شعارهای حقوق بشری بر ضد ایران تصریح کرد: در واقع مکر و نیرنگ این جریان سیاسی در آمریکا افزونتر و پنهان بوده است.

وی با اشاره به کارزار انتخاباتی ایالات متحده و نوع تبلیغات ترامپ خاطر نشان کرد: این نامزد جمهوری خواه با رفتار غیر متعارف خود در این حوزه به غایت نظام سرمایه داری کاخ سفید را به چالش کشیده و این در قالب معضلات داخلی آمریکا اعم از شکاف طبقاتی و بحران اقتصادی جنبش وال استریت متجلی می شود.

جوانی علت اصلی پیروزی ترامپ در انتخابات را سیاستهای انتقادی وی به اوباما در رابطه با حمایت و تسلیح گروه های تروریستی خاصه داعش و دخالت در امور منطقه خاورمیانه دانست و گفت: بطور حتم با شروع کار رییس جمهور منتخب، مردم آمریکا انتظارات فراوانی از وی خواهند داشت و اگر به سیاق دولت های قبلی عمل کند بدون تردید با مشکل مواجه شده و آمریکا با افت قدرت بیشتری روبه رو می گردد.

وی در خصوص چشم انداز سیاسی ترامپ در قبال منطقه و ایران گفت: با توجه به شعارهای ترامپ که تمایل دارد کشورش را به قدرت اول خود بازگرداند، تصور می شود آمریکاییها به سطحی از عقلانیت سیاسی نایل آمده اند،. اگرچه به هیچ روی به هژمون اولیه خود نمی رسند لیکن باید بپذیرند جایگاه خود را در نظام سیاسی نوین جهان تعریف کنند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: آمریکا توان بازگشت به قدرت قبلی خود بویژه در منطقه حساس غرب آسیا را نخواهد داشت و این مهم یک فرصت طلایی برای مردم ایران و انقلاب اسلامی برای استقرار ثبات و صلح پایدار خواهد بود.

جوانی با تأکید به اینکه امروز جمهوری اسلامی موقعیت بهتری از لحاظ نفوذ و توسعه قدرت در منطقه برخوردار است ، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی بیداری اسلامی و جریان مقاومت همگرایی بیشتری با جمهوری اسلامی دارد. حتی با نگاهی به مواضع اخیر کشوری مانند ترکیه در می یابیم آنها هم به این نتیجه رسیده اند که همراهی با غرب آنها را در روند سیاسی منتفع نخواهد کرد.

این مقام ارشد نظامی پیرامون رویکرد دولتمردان احتمالی ترامپ از جمله تیلرسون (وزیر خارجه) مبنی بر بازنگری در برجام گفت: بطور کلی آمریکا با سابقه بدعهدی وارد مذاکرات با ایران شد و قابل پیش بینی هم بود که به توافق با ایران پایبند نباشند و اساسا هشدارهای مقام معظم رهبری دال بر بی اعتمادی به آمریکا در همین راستا بود.

وی در ادامه با اشاره به اذعان آمریکاییها به ناتوانایی در پایبندی به برجام افزود: حال که امکان زیر پا نهادن برجام را ندارند طرح بازنگری این توافق را مطرح می کنند که این موضوع یک بازی و حیله جدید برای عمل نکردن به مفاد برجام ارزیابی می گردد.

جوانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی به هیچ وجه نباید وارد این بازی شود ، چرا که به تمامی تعهدات خود در قالب برجام پایبند بوده و ضرورت دارد دستگاه دیپلماسی ما با بهره گیری از تمام ظرفیتها در پی استیفای مطالبات به آمریکا فشار آورده و دلیلی ندارد چنانچه تحریمها برداشته نشود طرف ایرانی همچنان به تعهدات خود پایبند باشد.

وی با گریزی به شکستهای دنباله دار ایالات متحده در جنگهای نیابتی و فرقه ای منطقه یادآور شد: اگر آمریکا بخواهد در مسیر پر اشتباه گذشته خود گام بردارد و همچنان عامل بحران در نقطه استراتژیک دنیا باشند؛ قطعا در ادامه راهبرد نظامی گری خود با فزونی مشکلات روبه رو خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
یك نفر باید جلوی این دیپلماسی التماس رو بگیره تا فضا برای تفكر باز بشه
سینا كوشكی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
باید به این هم فكر كنیم اگه الان توافق نبود شرایط مملكت با روی كار اومدن ترامپ چگونه بود به هر حال برجام جدای معایب زیادی كه داره واون هم امریكا مقصره دستاوردهایی هم داشته
بهمن
Norway
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
برجام٬ خسارت محض!!!

نیازمندی ها