مرد شیشه‌ای که گمان می‌کرد افرادی در تعقیبش هستند، برای فرار از دست مزاحمان خیالی با سلاحی که به‌دست داشت به سمت راننده عبوری شلیک کرد. در جریان این سوء قصد راننده زنده ماند و متهم فراری در تعقیب و گریز پلیسی بازداشت شد.
کد خبر: ۹۹۰۵۹۱
ناکامی مرد شیشه‌ای در سوءقصد به جان مزاحم خیالی

به گزارش جام‌جم، ساعت 18 و 45 دقیقه شنبه مردی با مرکزفوریت‌های پلیسی 110 شهرستان کنگاور تماس گرفت و از حمله مردی مسلح به خودروی عبوری در یکی از محله‌های کنگاور خبرداد. ماموران باحضور در آنجا مشاهده کردند یک دستگاه خودروی پاترول در حاشیه خیابان متوقف شده و پنج تیر به لاستیک‌های آن اصابت کرده است. بررسی‌های اولیه این خودرو نشان می‌داد که تیرها از یک سلاح کمری شلیک شده اما به راننده آسیبی وارد نشده است.

در این مرحله راننده خودروی پاترول در جریان تحقیقات به افسر تحقیق گفت: در مسیر رفتن به خانه ام بودم که راننده یک دستگاه پیکان با سرعت بالایی می‌خواست از من سبقت بگیرد و بسیار خطرناک رانندگی می‌کرد. من به نحوه رانندگی این مرد اعتراض کردم. او به جای این که عذرخواهی کند، شیشه خودرویش را پایین آورد .

وی افزود: بعد هم در حالی که سلاح کلتی به‌دست داشت، آن را به سمتم نشانه گرفت. شوکه شده بودم. در همان موقع سلاحش را به سمت لاستیک خودرویم گرفت و شلیک کردکه منجر به پنچر شدن خودرویم شد و بناچار متوقف شدم. راننده مسلح زمانی که متوجه شد مردم در خیابان جمع شده‌اند، ترسید و بسرعت فرار کرد. ماموران با دریافت مشخصات خودروی مرد مسلح، او را تعقیب کردند و 15 دقیقه بعد آن را شناسایی کردند. باانتقال خودروی او به پارکینگ، متهم نیز بازداشت و برای تحقیقات به اداره پلیس آگاهی منتقل شد. در بازرسی از خودروی مردمسلح، یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه 23 عدد فشنگ کشف شد. بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد معتاد به شیشه بوده و پیش از این سابقه شرارت داشته است.

متهم 25 ساله به افسر تحقیق گفت: شب حادثه در خانه‌ام شیشه مصرف کردم، حال درستی نداشتم. دچار توهم شده و گمان می‌کردم افرادی درتعقیبم هستند و می‌خواهند مرا بکشند. از ترس این‌که بلایی سرم بیاید، سلاح غیرمجازی را که در خانه داشتم برداشتم و سوار خودرویم شدم و به راه افتادم تا افرادی که خیال می‌کردم در تعقیبم هستند، پیدایم نکنند.

وی افزود: در حال فرار بودم که خودروی پاترولی را دیدم که کنارم در حرکت بود. گمان کردم او یکی از همان افرادی است که مرا تعقیب می‌کند. وحشت کرده بودم. توهم ناشی از شیشه باعث شده بود درست فکر نکنم. در همان موقع از این راننده سبقت گرفتم. زمانی که او به من اعتراض کرد، ترسیدم. خیال کردم می‌خواهد به من آسیب بزند، سلاحم را ابتدا به سمتش و بعد به طرف لاستیک خودرویش گرفتم و شلیک کردم و ادامه مسیر دادم که پلیس راهم را سد کرد و بازداشت شدم. نمی‌خواستم به کسی آسیبی بزنم و توهم ناشی از مصرف شیشه باعث شد دست به این کار بزنم.

سرهنگ حسین براری، فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور در این‌باره گفت: متهم شیشه‌ای با قرار قانونی روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
هركس هر خلاف یا جرمی مرتكب می شود بخاطر توجیه اش میگوید شیشه كشیده بودم وتوهم داشتم در صورتیكه همه این حرفها بهانه هست . این افراد فكر میكنند میتوانند قانون را دور بزنند در صورتیكه قاضی گوشش پر است و حكم قانونی را صادر میكند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها