پسر 19 ساله‌ای که 4000 مودم وای‌فای و ای‌دی‌‌اس‌ال را هک کرده بود، بازداشت شد.
کد خبر: ۹۹۰۰۰۲

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس فتای استان اصفهان اعلام کرد، سیستم مودم ای‌دی‌‌اس‌ال وی هک شده و فردی توانسته مدت زمانی رایگان از اینترنت وی استفاده کند و همین باعث بروز خسارت مالی به وی شده است. همزمان با این شکایت، ماموران تحقیق در این باره را آغاز کردندکه معلوم شد، این هک ماهرانه را یک هکر انجام داده است.

جست‌وجو در این باره ادامه داشت تا این‌که افراد دیگری هم با حضوردر پلیس فتا شکایت‌هایی را مطرح کردند. تحقیقات نشان می‌داد، وای‌فای و ای‌دی‌‌اس‌ال این افراد هم هک شده و هکر ناشناس توانســـته به سیستم اینترنت آنها راه پیدا کند و از اینترنت آنها به طور رایگان استفاده و خسارت مالی به شاکیان وارد کند.

بررسی پلیس فتا نشان می‌داد، این هک شدن توسط یک نفر انجام گرفته است. جست‌وجوها برای یافتن این هکر که مدام هویت مجازی خود را تغییر می‌داد، ادامه پیدا کرد تا این‌که ماموران ردپای پسری 19 ساله را در این پرونده‌ها به دست آوردند. هکر 19ساله تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت و سرانجام چند روز پیش در خانه‌اش و در یکی از محله‌های اصفهان شناسایی و بازداشت شد.

متهم 19 ساله با انتقال به پلیس فتای استان اصفهان مورد بازجویی قرار گرفت و اظهارات ضد و نقیضی بیان کرد، اما زمانی که متوجه شد راز جرایم وی فاش شده، سکوت خود را شکست و به سرقت اینترنت کاربران اینترنتی اعتراف کرد.

متهم جوان به افسر تحقیق گفت: تبحر خاصی در ارتباط با رایانه و تجهیزات وابسته به آن داشتم. همین باعث شده بود که ابتدا برای کنجکاوی در فضای مجازی شروع به هک کردن کنم. بعد از آن با توجه به این‌که هزینه استفاده‌ام از اینترنت بالا رفته بود، تصمیم گرفتم با هک کردن اینترنت دیگران، از مودم وای‌فای و ای‌دی‌‌اس‌ال آنها به طور رایگان استفاده کنم.

وی افزود: با این ترفند ابتدا چند مورد را هک کردم. بعد که متوجه شدم، کاربران ردم را پیدا نکرده‌اند و لو نرفته‌ام، از اینترنت افراد بیشتری سرقت و از آن استفاده کردم. طی دو ماه هک کرن اینترنت افراد موفق شدم به اینترنت 4000 شهروند اصفهانی نفوذ و به صورت رایگان از پهنای باند اینترنت آنها استفاده کنم. گمان نمی‌‌کردم توسط پلیس فتا شناسایی و بازداشت شوم.

سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: برای این هکر جوان قرار قانونی صادر و او روانه زندان شد. تحقیقات پلیس فتا برای مشخص شدن دیگر جرایم متهم ادامه دارد. افرادی که در دام او گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتا از وی شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

وی افزود: پایین آمدن سن هکرها نگران‌کننده است. حضور آنها در فضای مجازی نتیجه افزایش ضریب نفوذ اینترنت، توسعه ابزارها و دانش استفاده از فضای مجازی، وجود نرم‌افزارهای هک و نفوذ در سطح بازار و همه‌گیر شدن گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند و گسترش این ابزار در میان کودکان و نوجوانان است.

آقاخانی با هشدار به افراد از آنها خواست، به طور متوالی هزینه‌های اینترنتی خود را کنترل کنند و اگر با افزایش هزینه و بدون استفاده از پهنای باند یا با زودتر تمام شدن ظرفیت باندی که خریداری کردند، مواجه شدند، موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند؛ همچنین رمز تنظیمات ورودی مودم‌ها را تغییر دهند و از رمز‌های مطمئن و غیرقابل حدس زدن استفاده و با این کارها از نفوذ سودجویان به مودم خود جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها