عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خواستار مدیریت بازار شب عید به منظور جلوگیری از ایجاد جو روانی و التهاب احتمالی در روزهای پایانی سال از سوی دولت شد.
کد خبر: ۹۸۸۲۹۴

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خرید خشکبار در روزهای پایانی سال به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: مدیریت بازار خشکبار با ورود جدی دولت می‌تواند زمینه‌ساز تنظیم عرضه و تقاضای مناسب شود تا مردم بتوانند خشکبار و سایر اقلام مورد نیاز شب عید را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب خریداری کنند.

وی عرضه مستقیم کالا و حذف واسطه و دلالان را موجب تنظیم بازار عرضه و تقاضا دانست و تصریح کرد: تحقق این مهم موجب تسهیل در شرایط تبادلات تجاری بین تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد شد.

نماینده مردم شازند در خانه ملت تاکید کرد: مردم بویژه قشر متوسط جامعه در روزهای پایانی سال بخش اعظمی از حقوق و پس‌انداز خود را صرف خرید مایحتاج شب عید می‌کنند، از این رو تعادل‌بخشی در بازار شب عید بویژه خشکبار با ایجاد بازارهای تولید به مصرف ضروری است تا مردم با نرخ متعادل از بازار خرید کنند. وی ذخیره‌سازی و خرید مناسب اقلام مورد نیاز شب عید از سوی دولت را گامی جهت تعادل بخشی بازار روزهای پایانی سال دانست و افزود: این کار موجب حذف دست واسطه‌ها و دلالان شده و کالای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب و نرخ متعادل عرضه می‌شود.

ابراهیمی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی و خرید آن تصریح کرد: مردم آگاه باشند که از خرید کالای قاچاق و اجناسی نظیر شکلات‌های خارجی خودداری کنند چرا که بسیاری از آنها به دلیل ورود بدون غربالگری به داخل کشور تهدیدی برای سلامت مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها