روز گذشته سریال «پنچری» به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی مهران مهام با حضور مدیران سیما، بازیگران سریال و اصحاب رسانه در شهرک نفت واقع در بلوار ارتش کلید خورد. این سریال که به سفارش شبکه سه تولید می‌شود، داستان پسری است که همه مقدمات را چیده تا به دختر مورد علاقه‌اش برسد، اما در این مسیر اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.
کد خبر: ۹۸۶۷۷۱

به گزارش جام‌جم، تصویربرداری این مجموعه با حضور علی حمیدی قائم‌مقام رئیس مرکز امور نمایشی سیما، مهدی روشن‌روان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه و محمد احسانی مشاور سریال و مدیر سابق شبکه یک شروع شد.

در سکانس‌هایی که دیروز تصویربرداری شد، مائده طهماسبی، زهره فکورصبور و بهشاد شریفیان جلوی دوربین رفتند. همچنین حمید لولایی، رضا داوودنژاد، یوسف تیموری، مریم سعادت، شهره سلطانی و شهین تسلیمی از دیگر بازیگرانی بودند که در لوکیشن حاضر بودند.

یک قصه جذاب

مهران مهام، تهیه‌کننده سریال پنچری با اشاره به این‌که این مجموعه می‌توانست زودتر کلید بخورد، اما این اتفاق نیفتاد، توضیح داد: دلیل به تاخیر انداختن تصویربرداری این مجموعه، حساسیتی بود که روی فیلمنامه داشتیم و علاقه‌مند بودیم داستان این مجموعه با تمرکز بیشتر نوشته شود تا یک قصه جذاب و تماشایی برای مخاطب داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم نظر مخاطبان را جلب کنیم.

تلاش برای یک کار خوب

مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما نیز درباره این‌که سریال پنچری چه پیامی برای مخاطب خواهد داشت، اظهار کرد: ما قصه‌ای را تعریف کرده‌ایم که برای مردم جذاب باشد. فیلمنامه را خواندیم و تلاشمان این است که کار خوب بسازیم.

وی همچنین از کلید خوردن مجموعه «بی‌نمک» برای شبکه سه سیما خبر داد و عنوان کرد: مجموعه نوروزی شبکه سه سیما با عنوان «آرمان دو» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی احسان عبدی بزودی کلید خواهد خورد. این سریال کمدی است و طی هفته آینده کلید خواهد خورد.

گشایش در تلویزیون

در ادامه علی حمیدی، قائم‌مقام امور نمایشی سیما درباره علت خالی شدن آنتن تلویزیون و پخش مجموعه‌های تکراری گفت: متاسفانه سازمان صداوسیما از قبل با مشکلات مالی مواجه بود. هم به لحاظ بودجه و هم به لحاظ محتوایی مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر گشایشی صورت گرفته است. در همین راستا نزدیک به 47 سریال آماده تولید داریم که یا مصوب شده‌اند یا در حال نگارش یا در مرحله تولید هستند. حمیدی همچنین از پخش مجموعه «پرستاران» پس از اتمام معمای شاه در شبکه یک سیما خبر داد.

وی درباره پخش مجموعه «سرزمین کهن» اعلام کرد که ساخت این مجموعه تاریخی تا پایان سال به اتمام می‌رسد و پخش آن به صورت هفتگی از شبکه سه سیما صورت خواهد گرفت.

اتفاقات شادی‌آور

برزو نیک‌نژاد، کارگردان درباره کارگردانی پنچری توضیح داد: این سریال هم در راستای دیگر کارهایی است که ساخته‌ام، فقط سعی کردم قصه به‌روزتر باشد. علاقه‌مندم مردم با شخصیت‌های قصه‌هایم کاملا همذات‌پنداری کنند، به همین دلیل در این مجموعه اتفاقات شادی‌آور و مفرحی را برای مردم طراحی کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این سریال همچون کارهای قبلی‌تان شخصیت‌های قصه تکیه‌کلام دارند، توضیح داد: بله، چون به نظر من همه آدم‌ها ویژگی‌هایی دارند. به همین دلیل ما هم در راستای شیرین شدن شخصیت‌ها و این‌که مردم آنها را دوست داشته باشند، از تکیه‌کلام استفاده می‌کنیم.

قصه آدم‌های واقعی

محمدرضا داوودنژاد، بازیگر نقش قادر سریال درباره بازی در این مجموعه گفت: مدتی بیمار بودم و دلم می‌خواست با یک اثر خوب کارم را دوباره شروع کنم. زمانی که فیلمنامه این مجموعه را خواندم، واقعا غافلگیر شدم. از قبل آقای نیک‌نژاد را می‌شناختم و با او کار کرده بودم. شاید باورتان نشود، اما همان شب اول ده قسمت فیلمنامه را خواندم و خندیدم!

وی ادامه داد: به نظرم فیلمنامه خیلی جذاب نوشته شده و همه نسبت به کارشان در این سریال حساس هستند و این برای من ارزشمند است با گروهی همکاری می‌کنم که از صفر تا صد کار برایشان اهمیت دارد. سریال پنچری نخستین همکاری من با آقای مهام است و در این پروژه متوجه شدم که چرا کارهای این تهیه‌کننده همیشه فاخر است. این مجموعه قصه اجتماعی دارد و داستان آدم‌های واقعی است. کار جذاب و شیرین است و لودگی ندارد.

این بازیگر در پایان اظهار کرد: در این مجموعه نقش قادر را بازی می‌کنم که قادر به انجام دادن کاری نیست! درمجموع فکر می‌کنم یکی از کارهای شیرین و جذاب تلویزیون می‌شود.

یک زن مرفه

شهره سلطانی، بازیگر نقش دنیا درباره نقشش در مجموعه پنچری گفت: من در این مجموعه نقش دنیا را بازی می‌کنم که در خارج از کشور زندگی می‌کرده و حالا به ایران برگشته است و با خودش ماجرایی به همراه دارد. دنیا، یک زن مرفه و مستقل است که نگاه مالکیتی به همه چیز دارد. در مجموع نقش دنیا دو وجهی بوده؛ هم جدی است و هم شیرین. نقش دنیا با دیگر نقش هایم متفاوت است و مرا به چالش می‌کشد.

وی درباره همکاری با نیک نژادتوضیح داد: من او را از سال‌های دور و از سریال «جوانی» می‌شناسم که در آنجا دستیار کارگردان بود، اما از همان زمان می‌دانستم که وی روزی کارگردان خوبی خواهد شد و این اتفاق افتاد.

خواستگار دختر!

غلامرضا نیکخواه، بازیگر نقش حبیب درباره بازی در این سریال عنوان کرد: من براساس سوابق تهیه‌کننده و کارگردان، بازی در این مجموعه را پذیرفتم و در مجموعه پنچری نقش حبیب را بازی می‌کنم که ویژگی‌های خودش را دارد. او دختری دارد که قهرمان قصه خواستگارش است. نقش من هم در این مجموعه جدی است.

وی درباره همکاری با نیک‌نژاد گفت: من قبلا سریال قرعه را با این کارگردان کار کرده‌ام. او به کارش اشراف دارد و تعامل خوبی هم با بازیگران دارد. امیدوارم این مجموعه طنز هم مردم را سرگرم کند و هم این‌که لحظات شادی را برایشان فراهم کند.

شهین تسلیمی هم درباره نقشش در این مجموعه اظهارکرد: نقش یک زن مقتدر، جدی و درنهایت مهربان را بازی می‌کنم و کاملا متفاوت با دیگر کارهایم است.

حمید لولایی و یک قصه جذاب

حمید لولایی درباره بازی در مجموعه پنچری توضیح داد: تنها گزینه من برای حضور در این مجموعه خود کارگردان و قصه آن بود. تعریف نیک‌نژاد را شنیده بودم و خانم سعادت همیشه به من می‌گفت حتما با آقای نیک‌نژاد برای یک بار هم شده کار کنم. در این مجموعه نقش عمو پرویز را بازی می‌کنم که حمید را بزرگ کرده است، این نقش را یوسف تیموری بازی می‌کند. او وضع مالی خوبی دارد و حالا در خانه سالمندان زندگی می‌کند.

وی در پاسخ به این‌که چرا مدتی دور از تلویزیون بوده، به مشکلات مالی اشاره کرد و گفت: به طور کلی تلویزیون مشکلاتی داشت که در بیکاری ما و دوری از تلویزیون تاثیر داشت. به هر حال مشکلات تلویزیون باعث شد که ما هم بیکار باشیم، البته آثاری در شبکه نمایش خانگی داشتم.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها