به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت در این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند.
کد خبر: ۹۸۶۲۰۵

سه‌شنبه‌های پاک بدون کیسه پلاستیکی

کمپین خرید پاک در سه‌شنبه‌های هر هفته، چندین ماه پس از راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو، به همت فعالان محیط زیست راه افتاده و تاکنون ثمرات زیادی داشته؛ از جمله ترویج استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی در بازارچه‌ها و فروشگاه‌های مختلف در سطح برخی استان‌های کشور. فعالان این کمپین از مردم می‌خواهند، با کاهش مصرف پلاستیک، آلودگی طبیعت را به حداقل برسانند. کمپین سه‌شنبه‌های پاک علاوه بر تاکید بر حذف کیسه‌های پلاستیکی، بر سه‌شنبه‌های بدون دخانیات، سه‌شنبه‌های بدون گوشت و سه‌شنبه‌های بدون خودرو نیز تاکید دارد.

دانش‌آموزان هرمزگانی با دوچرخه به مدرسه می‌روند

دومین سال از کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو، همچون سال گذشته با استقبال مردم، کمپین‌ها و برخی مسئولان همراه شده است. در همین زمینه، هیات دوچرخه‌سواری شهرستان پارسیان در استان هرمزگان، با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان به برگزاری برنامه دوچرخه‌سواری اقدام کرده، به این ترتیب که سه‌شنبه هر هفته، دانش‌آموزان یک مدرسه از این شهرستان با شعار «با دوچرخه از خانه تا مدرسه» خود را با دوچرخه به مدرسه خواهند رساند.

تداوم اجرای جنگلانه

20 نفر از دوستداران محیط زیست تشکل رفتگران طبیعت فارس، به همراه اعضای شورای اسلامی سیف‌آباد و با همت و همراهی نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان سروستان استان فارس در طرح جنگلانه شرکت کردند و بذر گیاهان جاشیر خوراکی و آنغوزه را در گستره‌ای به وسعت 20 هکتار در کوه‌های سیف‌آباد سروستان اطراف چشمه گودکل کاشتند. 50 نفر از فعالان محیط زیست استان سیستان و بلوچستان نیز به همت انجمن مردمی بهارآفرین شرق، حامیان تفتان و همیاران طبیعت تفتان و همکاری اداره منابع طبیعی، بذرهای درمنه، بادام کوهی و بنه را در سه هکتار از مراتع روستای کوته در حاشیه تفتان در شهرستان خاش کاشتند. اجرای این طرح در جمعه پیش رو (17 دی‌ماه) نیز در شهرستان‌های سروستان و اقلید استان فارس ادامه خواهد داشت.

مسیحیان نهال کاشتند

علاقه به محیط زیست و تلاش برای محافظت از آن مسلمان و مسیحی نمی‌شناسد، این را ارامنه عزیز کشورمان با کاشت درخت همزمان با سالروز تولد حضرت مسیح (ع) نشان دادند. این هموطنان کاشت این نهال‌ها را ششم دی‌ماه با شعار تحکیم دوستی و با حضور خانم ابتکار، معاون رئیس‌جمهور انجام دادند.

همیاران طبیعت لرستان سمینار برگزار می‌کنند

کانون دانشجویی همیاران طبیعت استان لرستان درصدد است با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست این استان و سازمان فرهنگی شهرداری خرم‌آباد، اولین سمینار تخصصی وضعیت حیات وحش و تنوع زیستی زاگرس مرکزی را روز چهارشنبه ششم بهمن برگزار کند.

کویرگردی با شعار حفظ محیط‌زیست

علیرضا ولیان، فعال محیط زیست شاهرودی که در زمینه حفاظت از یوز ایرانی فعالیت گسترده دارد، این روزها در حال پیمایش کویر مرکزی ایران است. او اولین و تا امروز تنها پیمایش‌کننده انفرادی چاله شرقی کویر بزرگ ایران است که طول کویر مرکزی ایران را طی می‌کند و این پیمایش را با شعار «حفظ محیط زیست، ضامن صلح و بقا» انجام می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها