ایده اصلی زیپ لاین؛ از حمل و نقل در میان کوه‌ها یا تپه‌های بزرگ وحتی از میان تمرینات نظامی گرفته شده است، اما تمام کسانی که می‌خواهند آدرنالین خونشان بالا برود بهتر است سری به مجموعه‌های تفریحی بزنند که این روزها مجهز به ورزش جدیدی به نام زیپ لاین است.
کد خبر: ۹۸۶۱۲۳

بسیاری از گروه‌های تفریحی افراد را بالای کوه‌ها یا میان دو تپه و دره برده و از آنجا توسط یک رشته کابل زیپ لاین به محل قبلی برمی‌گردانند. اشتباه نکنید! شما سوار هواپیما نیستید، اما در آسمان از لابه لای درختان عبور می‌کنید.

برای این کار شما را به یک قرقره می‌بندند و روی یک سیم بکسل که بالای دره قرار گرفته رها می‌کنند تا بعد از طی مسیر به آن طرف دره برسید. خارج از کوه و تپه و دره‌ها، مدل‌های کوچک‌تر و ساده‌اش را ممکن است در پارک‌های مختلف دیده باشید که البته درجه هیجانش متفاوت است.

لذت خانوادگی

زیپ لاین یک سرگرمی پرهیجان برای جوانانی است که عاشق ارتفاع هستند، هر چند این تفریح هیجانی شرایط سنی ندارد و در هر سن و سالی می‌توانید از این تفریح لذت ببرید با این حال پیش از هرگونه فعالیتی در این ورزش، فقط وزن و سلامتی‌تان را کنترل کنید. این تفریح برای افراد بالای 100 کیلو توصیه نمی‌شود، همین‌طور کسانی که بیماری قلبی یا فشار خون دارند بهتر است دور این ورزش را خط بکشند. زیپ‌لاین را با اعضای خانواده می‌توانید تجربه کنید و لذت ببرید، اما پیش از هر فعالیتی در این ورزش به هشدارهای ایمنی آن توجه کنید.

امین محمد شعبانی از طراحان زیپ لاین در ایران می‌گوید: استقبال از این وسیله در حال گسترش است و جوانان در شهرهای مختلف علاقه زیادی به زیپ لاین پیدا کرده‌اند. سرعت و هیجان در شیب‌های مناسب بسیار جذاب است و از این که خودتان با امنیت کامل به یک تله کابین کوچک تبدیل می‌شوید، لذت می‌برید.

بر فراز بام سبز

در زیپ لاین و در حالی که میان زمین و هوا آویزان هستید با سرعت 40 تا 60 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنید. به غیر از توچال در تهران، بابلسر زیب لاین 170 متری دارد و در مجموعه‌های تفریحی اردبیل و ارومیه هم در دست احداث است. زیپ لاین لاهیجان با طولی بیش از هزار متر از منطقه‌ای به نام بام سبز شروع شده و در مهمانپذیر جهانگردی حاشیه استخر به پایان می‌رسد. زیپ‌لاین نمک‌آبرود هم از میان جنگل می‌گذرد که همراه با هیجان می‌توانید از تماشای طبیعت بکر منطقه لذت ببرید.

شعبانی درباره مکانیسم دستگاه‌ها می‌گوید: برای استفاده از دستگاه به هیچ گونه مکانیزمی برای ترمز و توقف نیاز نیست و دستگاه به صورت ثقلی و با وزن بدن افراد تنظیم می‌شود. وسیله دیگری که مورد توجه مجموعه‌های تفریحی قرار گرفته تله زیپ است که همانند زیپ لاین معمولا هیجان دیدن مناظر اطراف برای استفاده‌کنندگان را بیشتر می‌کند.

تله زیپ برخلاف زیپ لاین مجهز به موتور است که سرعت بیشتری به فعالیت‌تان در ارتفاع 70 یا 80 متری از زمین می‌دهد. این وسیله هم مانند زیپ لاین جابه‌جایی افراد از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر است.

آدرنالین بالا با 35 هزار تومان

زیپ لاین در اوج هیجان برای شما لحظاتی فراموش نشدنی است که با رفتن به ارتفاعات یا برخی بوستان‌ها که این روزها مجهز به این وسیله هستند می‌توانید آدرنالین خونتان را بالا ببرید. این ورزش در همه روزهای سال چه زمستان باشد چه تابستان رایج است و معمولا درب مراکز آن از ساعت 13 تا 22 باز است. شما با خرید بلیت‌های 35 هزار تومانی یا کمتر در تهران و شهرستان‌ها این تفریح هیجانی را تجربه خواهید کرد. در زیپ‌لاین آموزش نحوه استفاده از خدمات معمولا در محل این مراکز انجام می‌شود و برای خانم‌ها و آقایان به صورت همزمان است. به خاطر داشته باشید در روزهای طوفانی، برفی یا بارانی به سمت‌وسوی این مراکز نباید رفت زیرا تعطیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها