رئیس جمهور فیلیپین در واکنش به یک گزارش خبری درباره توطئه آمریکا برای بی ثبات کردن دولتش، اعلام کرد که سفیران آمریکا جاسوس هستند.
کد خبر: ۹۸۴۲۹۸
رئیس جمهور فیلیپین سفیران آمریکا را جاسوس دانست

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین امروز پنجشنبه در واکنش به گزارش منتشر شده در یک روزنامه این کشور در خصوص توطئه آمریکا برای بی ثبات کردن دولت مانیل، تاکید کرد: سفیران آمریکا، جاسوس هستند و برخی از آنها تنها برای جاسوسی انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: من هنوز هیچ گزارش اطلاعاتی درباره طرح آمریکا برای تضعیف ریاست جمهوری ام دریافت نکرده ام، البته بر این باورم که اکثر سفیران آمریکا با سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در ارتباط هستند، سازمانی که سابقه تاریخی طولانی در دخالت در امور سایر کشورها دارد.

روزنامه مانیل تایمز روز سه شنبه گزارش داد که سفیر سابق آمریکا در فیلیپین، طرحی را برای ضربه زدن به دولت دوترته آماده کرده است.

وزارت خارجه آمریکا این اتهامات را رد کرده است. دوترته افزود: اکثر سفیران آمریکا نه همه آنها، واقعا سفیران حرفه ای هستند. در حالی که سفیر هستند، برای سیا نیز جاسوسی می کنند. سفیر یک کشور در واقع جاسوس شماره یک است.

این روزنامه فیلیپینی افزود: فیلیپ گلدبرگ سفیر آمریکا که اخیرا ماموریتش در مانیل به پایان رسیده، راهبردهای مختلفی را تدوین کرده است تا در مدت 18 ماه دولت دوترته با بی ثباتی روبرو شود.

این طرح شامل حمایت از مخالفان و همکاری رسانه ها، ارتش و کشورهای همسایه برای منزوی کردن دوترته از نظر اقتصادی بوده است.

دوترته در ماه اکتبر گفته بود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به جهنم برود، این اظهارات و سایر موضع گیری های رئیس جمهور فیلیپین موجب تشدید تنش در روابط دو کشور شده است.

فیلیپین طی دهه های اخیر همواره یکی از نزدیک ترین متحدان آمریکا در آسیا بوده است ولی روابط دو کشور از زمانی که رودریگو دوترته به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده و اظهاراتی را در مخالفت با سیاست های آمریکا عنوان کرده، تیره و تار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها