وزیر خارجه آمریکا فاش کرد:

اتحاد عربی - اسرائیلی علیه حماس

اهداف متقابل کشورهای عربی و اسرائیل برای نزدیکی به یکدیگر

برخی کشورهای عربی از جمله بحرین ارتباطاتی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند. از جمله در کنفرانس امنیت در منامه، از شخصیت‌های اسرائیلی دعوت به‌عمل آمده بود و در این نشست حضور یافتند.
کد خبر: ۹۸۳۲۹۸
اهداف متقابل کشورهای عربی و اسرائیل برای نزدیکی به یکدیگر

بحرین در زمینه همکاری با تل‌آویو آشکارا اقدام کرده و ابایی از این ارتباط ندارد. با این پیش زمینه، انتشار خبری مبنی بر همکاری بحرین و اسرائیل نیز جای شگفتی ندارد.

همکاری رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی و در راس آن عربستان هم به اهداف مشترک و مورد علاقه طرفین مربوط می‌شود. عربستان و اسرائیل خواهان تغییر نظام مستقر قانونی در دمشق هستند. اگر این امر محقق نشود با تخفیف آن در زمینه تجزیه سوریه فعالیت می‌کنند. حضور شخصیت‌های عربستانی از جمله ترکی فیصل و انور عشقی به‌طور علنی در سرزمین‌های اشغالی با بهانه‌های مختلف حکایت از این ارتباط عمیق در راستای دستیابی به اهداف مشترک در منطقه دارند. گفتنی است که فرق میان عربستان و اسرائیل در این برقراری ارتباط این است که اسرائیل به‌طور آشکار این گونه روابط را اعلام می‌کند، اما حاکمان ریاض با لحاظ ملاحظات امنیتی و سیاسی سکوت اختیار کرده و تمایل دارند با مخفی‌کاری این گونه اقدامات را به سرانجام مطلوب برسانند.

در پایان، روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی به چند موضوع برمی‌گردد: 1ـ‌ تطابق اهداف در سوریه 2ـ‌ نیاز آنها به اسرائیل برای ترمیم تصویر خود در غرب؛ چهره عربستان در نزد افکار‌عمومی کشورهای غربی و بویژه آمریکا به‌دلیل نقش ریاض در حوادث 11سپتامبر و انتشار گزارش 28 صفحه‌ای بشدت منفور شده است.

دکتر حسین رویوران - کارشناس مسائل غرب آسیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها