سال ۲۰۱۶ میلادی با ادامه فروش چشمگیر فیلم‌های در عرصه جهانی و ثبت رکوردهای متنوع همراه بود و در مجموع سه فیلم توانستند به فروش جهانی بیش از یک میلیارد دلار دست یابند.
کد خبر: ۹۸۲۴۱۳
پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۶ +جدول

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در فاصله یک هفته به پایان سال میلادی، نگاهی می‌اندازیم به فیلم‌هایی که امسال بیشترین فروش را در گیشه جهانی سینما به ثبت رساندند.

فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» محصول کمپانی دیزنی با فروش جهانی ۱.۱۵۳ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶ نام گرفت و خیلی بعید است در یک هفته منتهی به سال جدید میلادی فیلمی بتواند به این رکورد فروش دست یابد.

این فیلم ابرقهرمانی که محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی است، ۴۰۸ میلیون دلار از مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی و ۷۴۵ میلیون نیز در گیشه بین‌المللی کسب کرد.

در مکان دوم پرفروش‌ترین‌ محصولات سینمایی سال ۲۰۱۶ انیمیشن «در جستجوی دُری» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی قرار دارد که با اکران خود در سطح جهان فروش ۱.۰۲۱ میلیارد دلار را رقم زد.

این انیمیشن سه‌بعدی اولین محصول کمپانی دیزنی پس از سال ۲۰۱۰ و انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» است که به فروش بالغ بر میلیارد دلار دست یافته و رکورد فروش آغازین انیمیشن در تاریخ سینمای آمریکا را نیز در اختیار دارد.

این فیلم که دنباله انیمیشن معروف «در جستجوی نمو» است، ۴۸۶ میلیون دلار از فروش خود را در آمریکالی شمالی و ۵۴۱ میلیون دلار آن را در سایر کشورهای جهان به دست آورده است.

«در جستجوی دُری» پس از «منجمد»، «مینیون‌ها» و «داستان اسباب‌بازی‌ ۳» و بالاتر از «زوتوپیا» در مکان سوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار دارد.

در مکان سوم موفق‌ترین فیلم‌های گیشه سینمای جهان در سال ۲۰۱۶ نیز یک انیمیشن دیگر به نام «زوتوپیا» قرار دارد که با فروش ۱.۰۲۳ و با اختلاف اندک با «در جستجوی دُری» ایستاده است.

این انیمیشن که محصول استودیو انیمیشن والت دیزنی است، در ۱۱ بخش جوایز بین‌المللی انیمیشن «آنی» نامزد شده و به همراه «در جستجوی دُری» در فهرست کوتاه اسکار انیمیشن نیز قرار دارد.

فیلم-انیمیشن «کتاب جنگل» نیز که بر اساس انیمیشن معروف و کلاسیک ۱۹۶۷ و به کارگردانی «جان فاوارو» ساخته شد نیز چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ با فروشی بالغ بر ۹۶۶ میلیون دلار قرار دارد تا بدین ترتیب چهار فیلم اول در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سال همگی از محصولات دیزنی و استودیوهای وابسته به آن باشد.

رتبه پنج این فهرست هم به انیمیشن «زندگی مخفیانه حیوانات خانگی» اختصاص دارد که در سال جاری میلادی به فروش ۸۷۵ میلیون دلار دست یافت.

کمدی انیمیشن ماجراجویانه و سه‌بعدی «زندگی مخفیانه حیوانات خانگی» در مجموع ۳۶۸ میلیون دلار از محل سینماهای آمریکای شمالی و بیش از ۵۰۶ میلیون دلار نیز در سایر کشورهای جهان فروخت.

حضور چهار فیلم از دنیای انیمیشن (با احتساب کتاب جنگل) در میان پنج فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ حاکی از اوج دوران موفقیت و استقبال جهانی از سینمای انیمیشن در سال‌های اخیر است.

جدول کامل ۱۰ فیلم پرفروش گیشه جهانی سینما در سال ۲۰۱۶ در زیر آمده است:

رتبه عنوان توزیع‌کننده فروش جهانی
۱ کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی دیزنی ۱,۱۵۳ میلیارد دلار
۲ در جستجوی دُری دیزنی ۱,۰۲۷ میلیارد دلار
۳ زوتوپیا دیزنی ۱,۰۲۳ میلیارد دلار
۴ کتاب جنگل دیزنی ۹۶۶ میلیون دلار
۵ زندگی مخفیانه حیوانات خانگی یونیورسال ۹۶۶ میلیون دلار
۶ بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت برادران وارنر ۸۷۳ میلیون دلار
۷ ددپول فاکس قرن ۲۰ ۷۸۳ میلیون دلار
۸ جوخه انتحار برادران وارنر ۷۴۵ میلیون دلار
۹ هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها برادران وارنر ۷۲۱ میلیون دلار
۱۰ دکتر استرنج دیزنی ۶۵۴ میلیون دلار

کمپانی دیزنی امسال به رکورد بی‌سابقه فروش سالانه ۷ میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته و این اولین سالی است که هر یک از شرکت‌های زیر مجموعه کمپانی دیزنی شامل دیزنی، استودیو انیمیشن والت دیزنی، استودیو انیمیشن پیکسار، مارول استودیو و لوکاس‌فیلم، یک فیلم را روانه سینماهای جهان کرده‌اند.

همچنین این کمپانی تاکنون رکورد فروش سالانه در تاریخ سینمای آمریکا (۲.۷ میلیارد دلار) و کورد تاریخی فروش یک کمپانی در گیشه بین‌الملل (۴.۲۸ میلیارد دلار) را نیز در دست دارد.

مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» محصول کمپانی «برادران وارنر» نیز با اکران فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها»به دومین مجموعه فیلمی تبدیل شد که مجموع فروش آن به رقمی بالغ بر ۸ میلیارد دلار می‌رسد. «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» که هم‌اکنون در اکران است تا به امروز ۷۲۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فررخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها