دزد ترسو بالای درخت دستگیر شد

پنج مرد که با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت موتور بالابر و تاورکرین جرثقیل می‌کردند، بازداشت شدند. یکی از سارقان از ترس دستگیری بالای درخت پنهان شده بود.
کد خبر: ۹۸۰۹۷۲

به گزارش جام‌جم، صبح 29 آبان امسال مردی با پلیس تماس گرفت و از سرقت تعدادی موتور بالابر و دو دستگاه موتور تاورکرین جرثقیل از ساختمان نیمه‌کاره‌ای در یکی از محله‌های شمالی تهران خبر داد. ماموران کلانتری 164 قائم تهران در آنجا حضور یافتند و متوجه شدند دزدان شبانه به این مکان دستبرد زده‌اند.

با تشکل پرونده قضایی در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، با دستور بازپرس نصرتی تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد.

جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که نیمه‌شب 30 آبان ماموران در جریان دستبرد شبانه افرادی به ساختمانی نیمه‌کاره در محله آجودانیه تهران قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد تعدادی موتور بالابر و موتور تاورکرین جرثقیل سرقت شده است. تحقیقات نشان ‌داد یکی از همسایه‌ها سارقان را که با دو دستگاه خودروی پژو 206 به آنجا آمده بودند، دیده و مشخصات آنها و خودرویشان را به پلیس داده است. ماموران اطراف را جست‌وجو کردند تا این‌که متوجه سروصدایی از بالای درختی در همان حوالی شدند. آنها به سمت درخت رفتند و مشاهده کردند فردی به ارتفاع پنج متری درختی رفته و فریاد می‌زند شلیک نکنید، پایین می‌آیم.

با پایین آمدن این مرد از درخت، او بازداشت و به کلانتری منتقل شد. متهم به افسر کلانتری گفت: باور کنید من نمی‌دانستم که قرار است دوستانم سرقت انجام دهند. آنها از من خواستند برای دریافت طلبشان با آنها همراه شوم. آنها فرار کردند و مرا جا گذاشتند، من هم از ترس دستگیری بالای درخت رفتم.

در ادامه تحقیقات، ماموران چند روز پیش با توقیف خودروی پژوی سارقان دو نفر و در عملیاتی دیگر دو سارق دیگر را بازداشت کردند. سرکرده باند در بازجویی به افسر تحقیق گفت: من بدهی مالی داشتم و هر روز طلبکار مقابل خانه‌ام می‌آمد. تصمیم گرفتم با سرقت موتورهای بالابر و جرثقیل تاورکرین ساختمان‌های نیمه‌کاره و فروش آن پول به دست آورده و بدهی‌ام را بپردازم. دو نفر از اعضای باند به دلیل مشکل مالی که داشتند، با من همراه شدند. یکی را فریب داده و به بهانه دریافت طلبم با خود بردم و نفر آخر هم راننده بود که بابت همراهی با ما 600 هزار تومان دریافت کرد. تاکنون 13 فقره دزدی در کارگاه‌ها و ساختمان‌های نیمه‌کاره در آجودانیه، شریعتی، ازگل، ولیعصر، تهرانپارس، دهکده المپیک و پایانه جنوب انجام داده‌ایم. حتی از مکان‌ها و اموال دزدی فیلم و عکس گرفتیم که آن را ماموران در بازبینی گوشی‌ام به دست آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها