یادداشت

فصل جدید گروکشی کارنامه‌ها

پس از فشارهای روانی ماه‌های شهریور و مهر، روزهایی که دانش‌آموزان درحال جاگیر شدن در مدارس هستند، حالا نوبت ماه آذر است که فشارهای روانی تازه‌ای را بر محصلان و خانواده‌هایشان تحمیل کند. کارنامه‌های ثلث اول سال تحصیلی برخی دانش‌آموزان این روزها گرو برداشته شده تا خانواده‌ها نرمش به خرج داده و کمک‌های مالی خود را به حساب مدارس واریز کنند.
کد خبر: ۹۷۹۶۱۹

مدیران مدارسی که درخواست مشارکت مالی دارند، از خانواده‌ها کتبا خواسته‌اند برای دریافت کارنامه به مدرسه بیایند و درعوض با لحنی محترمانه خطاب به خانواده‌هایی که پول‌های خواسته شده را به حساب مدرسه واریز کرده‌اند، توضیح داده‌اند که کارنامه به فرزندشان تحویل داده خواهد شد.

پدر یکی از این دانش‌آموزان که در یکی از مدارس دخترانه شهر تهران تحصیل می‌کند و تاکنون 300 هزار تومان مطالبه شده را پرداخت نکرده است، در تماس با جام‌جم، نامه ارسالی از سوی مدرسه را به دفتر روزنامه فکس می‌کند که مضمونی مشابه با نامه‌هایی دارد که برخی والدین از سراسر کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. برای پیگیری این موضوع ما به مدت دو روز به تلاش برای گفت‌وگو با مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه دادیم که درنهایت موفق به گفت‌وگو با وی نشدیم. او پیش از آغاز سال تحصیلی اعلام کرده بود که در 9 ماه منتهی به ماه تیر، ده هزار شکایت مردمی از آموزش‌و‌پرورش ثبت شده که تخلفات مالی و آموزشی، بیشترین علت شکایت والدین از مدارس بوده است. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارتخانه همان زمان ازخانواده‌ها خواسته بود تا به محض دیدن تخلفات مالی آن را درسامانه شکایت ثبت و بعد از دو هفته، نتیجه بررسی‌ها را دریافت کنند.

مریم خباز

جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها