بیش از یک میلیون و 700 هزار ویدئو با هشتگ «چالش مانکن» در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده و ایرانی‌ها هم سهم قابل توجهی از حضور در این چالش دارند؛ اما شاید خیلی‌ها ندانند معنای این چالش و مبدا آن چیست؟
کد خبر: ۹۷۹۱۴۸

به گزارش ایسنا این چالش برای حمایت از بیماران «ای‌ال‌اس» به راه افتاده است.

«ای‌ال‌اس» یک بیماری است که به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (بویژه عضلات مخطط) منجر و با تضعیف ماهیچه‌ها به تدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می‌شود؛ به گونه‌ای که توانایی هرگونه حرکتی از فرد سلب خواهد شد.

چالش مانکن که این روزها مورد توجه قرار گرفته در واقع پویشی در امتداد چالش «سطل یخ» است. این چالش 12اکتبر امسال توسط دانشجویان یکی از دانشگاه‌های فلوریدا طراحی شد دانشجویانی که دغدغه آنها هم بیماری مهلک «ای‌ال‌اس» بود.

این رویداد بسرعت به همه جای دنیا سرایت کرد و این در حالی است که خیلی‌ها مبدا اصلی این چالش را نمی‌شناسند. در این چالش افراد بی‌حرکت می‌ایستند و یک قطعه موسیقی از «بیتلز سیاه» برای حاضران پخش می‌شود. درست مثل چالش «سطل یخ» اگر کسی که برای شرکت در این رویداد نامزد می‌شود در چالش حضور پیدا نکند باید مبلغی را برای بیماران «ای ال اس» هزینه کند.

اما کاربران ایرانی و احتمالا بسیاری دیگر در جهان مدت‌هاست که درگیر حضور در این چالش و ثبت ویدئوهای مختلف هستند، بدون این‌که بیماران مبتلا به «ای‌ال‌اس» حتی مبلغ ناچیزی منتفع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها