مهم‌ترین خبر‌ این هفته در دنیای گیم، خبر تولید The Last of US: Part II بود که اعلام آن با اولین تریلر این گیم همراه بود. این خبر در افتتاحیه مراسم Playstation Experience اعلام شد.
کد خبر: ۹۷۸۹۵۰

هنوز تاریخ عرضه یا جزئیات بیشتری از این بازی اعلام نشده است. سازندگان قصد نداشتند دنباله‌ای برای این گیم بسازند، اما پس از چند سال پیشنهاد و ایده‌پردازی، سرانجام به روایتی رسیده‌اند که در حد و اندازه‌های شخصیت‌های فوق‌العاده محبوب این سری باشد و بتوان یک تجربه عالی با آن رقم زد.

آغاز ششمین جشنواره

ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران آغاز به کار کرد. متین ایزدی، دبیر جشنواره در کنفرانس خبری این جشنواره اعلام کرد تاکنون 541 بازی رایانه‌ای به دبیرخانه بنیاد ملی ارسال شده که بیشترین آمار ارسال مربوط به دوره پنجم با رقم 127 عنوان بوده است. در این جشنواره‌ها در مجموع 267 بازی‌ساز شرکت داشته‌اند.

ایزدی درباره تغییر تاریخ این جشنواره از تابستان و اجرای اختتامیه آن در 5 اسفند دو دلیل کلیدی را عنوان می‌کند؛ یکی این‌که بنیاد قصد دارند مانند جشنواره‌های دیگر جهان، تمام آثار توسعه‌یافته را گردآوری کرده و در نهایت بهترین عنوان سال را از میانشان انتخاب کنند. دلیل دوم هم این است که با برگزاری جشنواره در تابستان، فرصت فروش بازی‌ها در بهار و تابستان از آنها گرفته شده و متضرر
می‌شوند.

جشنواره ششم ابعادی ملی‌تر داشته و قرار است با همکاری متولیان ارشاد شهرهای مختلف، امکان حضور تمام سازندگان ایرانی در آن مهیا شود. در این جشنواره هشت ژانر اصلی تعریف شده که بازی‌ها در آنها دسته‌بندی خواهد شد. بخش فرعی جشنواره به دستاوردها اختصاص یافته که براساس فعالیت مشاهده شده از تیم‌های مختلف برگزار خواهد شد.

بخش سوم نیز طبق معمول بخش بازی‌نامه است. در این بخش انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان به آثار خود به چشم یک اثر هنری نگاه کنند. بخش بهترین بازی فرهنگی نیز به این جشنواره اضافه شده است. این جایزه به عنوانی اختصاص خواهد یافت که بهترین کارکرد را در فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی داشته باشد.

در این جشنواره نیز داوران ایرانی و خارجی حضور خواهند داشت. نحوه داوری آثار نیز به صورت امتیازدهی خواهد بود و از داوری شورایی پرهیز خواهد شد. به گفته ایزدی، شیوه امتیازدهی به داوری شفاف‌تر منجر می‌شود.

بازی‌سازان از 15 آذر به مدت یک ماه برای ارسال آثارشان فرصت خواهند داشت. دسته‌بندی آثار از 15 تا 25 دی انجام شده و پس از آن داوران تا اول اسفند آثار را داوری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها