با راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران

مردم به آخرین دریافتی مدیران دسترسی پیدا می کنند

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز درباره حقوق‌های نجومی گفت: این موضوع بارها بررسی شد و دیدند از 93 هزار و 470 نفر، فقط 397 نفر بیش از 20میلیون تومان دریافت کرده‌اند. همه، مبالغ را پس داده‌اند و فقط دو نفر مانده‌اند. کل عدد نجومی که می‌گویند 23 میلیارد تومان است. البته اگر کسی یک ریال هم ناحق گرفت، باید برخورد شود، ولی از نظر ما موضوع روشن است. شاید عده‌ای بخواهند این 397 نفر را در شهر بچرخانند و 397 چوبه دار هم به پا کنند. خواهش می‌کنم این نوع مسائل را محل مناقشه اختلافات سیاسی نکنید.
کد خبر: ۹۷۸۶۹۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که نظر سخنگوی دولت را درباره اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در خصوص فشار به دادگاه‌ها خواسته بود، اظهارکرد: این که چند نفر حقوق بالا گرفته‌اند، مشخص است و دولت هم با اینها برخورد کرد. این‌که چند نفر طبق ضوابط، ارقامی را به صورت بالا دریافت کرده‌اند، همان تعداد 14 نفر بود. دیوان محاسبات نزدیک به 94 هزار پرونده از مدیران را بررسی کرد و متوجه شدند 397 نفر حقوق بیش از 20 میلیون گرفته‌اند. این اشخاص می‌گویند ما طبق قوانین مجلس، این حقوق را گرفته‌ایم. دادستانی دیوان محاسبات این اشخاص را مجرم نمی‌داند. ممکن است به اندازه تمام نفوس و خلایق و تمام کارمندان قوه مجریه، عدد اعلام شود، ممکن است علیه همه شکایت شود، ولی ما هم عدد و رقم حقوق دیگران را داریم، اما فعلا این بحث به دولت محدود شده است. از قوه قضاییه خواهش می‌کنم هر کس جرمی در این ارتباط مرتکب شده، اطلاع‌رسانی شود. در بودجه 96 قرار شده همه حقوق‌ها در سامانه مشخص شود و تمام دستگاه‌ها باید در خزانه‌داری کل حساب داشته باشند و آن هم شفاف شود.

نرخ دلار 3200 تومان می‌ماند

سخنگوی دولت درباره نرخ ارز توضیح داد: نرخ ارز مبادله‌ای بیش از 3200 تومان نیست. به نفع دولت نیست نرخ دلار بالا باشد. ما حاضر شدیم برخی بدهی‌ها را از بازار سرمایه با سود 22درصد تأمین کنیم، ولی از روش گران کردن دلار، افزایش درآمد نداشته باشیم. کارشناسان بانک مرکزی می‌گویند التهاب فعلی در بازار ارز، فصلی است و قیمت کاهش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها