199 سارق حرفه‌ای تهران در مدت 48ساعت در عملیات ضربتی ماموران پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند. این سارقان در قالب 31 باند سرقت فعالیت می‌کردند. سرقت خانه، مغازه، خودرو، کیف‌قاپی و زورگیری از مهم‌ترین جرایم دزدان دستگیر شده است. بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد 103 نفر از دستگیرشدگان، از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند که برای چندمین بار از سوی پلیس دستگیر می‌شوند. میانگین سنی این دزدان 19 تا 25 سال بود.
کد خبر: ۹۷۸۱۲۳

مرخصی پایان سال دزدان لغو شود

رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اجرای این طرح گفت: نرم‌افزاری طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن مالباختگان با مراجعه به فضای مجازی می‌توانند کشفیات پلیس از سارقان را ببینند و امیدواریم این طرح که به پلیس آگاهی نیروی انتظامی ارائه شده است تا پایان سال به صورت آزمایشی در تهران اجرا شود.

سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به تعامل خوب قوه قضاییه با پلیس تهران گفت: خوشبختانه سال 95 دادستان تهران و معاون امور سرقت وی تعامل بسیار خوبی با پلیس داشتند.

وی با اشاره به این که از دستگاه قضا درخواست کرده‌ایم مرخصی سارقان را در ایام پایانی سال لغو کند، گفت: برای کاهش سرقت از دادستانی تهران درخواست کردیم مرخصی پایان سال سارقان را لغو کنند و امیدواریم با همکاری خوب دستگاه قضا، میزان سرقت در پایتخت کاهش یابد.

وی از افزایش گشت‌های موتوری پلیس در تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال علاوه بر افزایش نیروی انسانی 250 گشت موتوری پلیس به پایتخت اضافه می‌شود.

ساجدی‌نیا در مورد سرعت کشف جرم در تهران گفت: در حال حاضر 98 درصد قتل‌های رخ داده در تهران در همان ماه‌های اول کشف و قاتل دستگیر می‌شود؛ درحالی که در حوزه سرقت منزل، خودرو و زورگیری نیز جرم را در شش ماهه اول کشف می‌کنیم. خوشبختانه میزان افزایش کشف سرقت در تهران 20 درصد افزایش یافته است؛ اما مهم‌تر از افزایش کشف، بیشتر شدن احساس امنیت میان شهروندان است.

وی در پایان با اشاره به این که برخی سرقت‌ها با دوربین مدار بسته محل سرقت کشف می‌شود، از شهروندان خواست ساختمان‌های خود را به دوربین‌های مدار بسته مجهز کنند تا در صورت وقوع سرقت بتوانند به پلیس کمک کنند.

علت ترافیک تهران

رئیس پلیس تهران درخصوص علل ایجاد ترافیک‌های سنگین در پایتخت گفت: همه ساله در روزهای پایانی آذرماه به دلیل افزایش سرمای هوا و تغییر ساعت در نیمه دوم سال، شاهد افزایش ترافیک در پایتخت هستیم؛ درحالی که تعطیلی همزمان بازار و ادارات دولتی نیز بر میزان ترافیک می‌افزاید و باعث می‌شود تردد در برخی نقاط تهران افزایش یابد.

وی با بیان این که در روزهایی که شاهد کاهش دما و بارش برف و باران در تهران هستیم، ‌تاکسی‌ها بخوبی کار نمی‌کنند، تاکید کرد: همزمان با افزایش سرما در شهر تهران، ناوگان حمل و نقل عمومی مختل شده و تاکسی‌ها کمتر در سطح شهر به جا به جایی مسافران اقدام می‌کنند.

ساجدی‌نیا با بیان این که در 15 روز گذشته نیروهای پلیس راهور تهران در آماده‌باش بودند،‌ گفت: در روز یکشنبه قبل از تعطیلات آخر ماه صفر، ترافیک شدیدی در تهران بود که من و رئیس پلیس راهور آن وضعیت را رصد می‌کردیم. دلایل ترافیک آن روز، برگزاری نمایشگاه، خروج مسافران از شهر و سرمای هوا بود.

مجتمع‌های تجاری از محدوده ترافیک خارج شوند

رئیس پلیس تهران تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش ترددها و ترافیک در بزرگراه‌ها، توقف خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک است.

ساجدی‌نیا در مورد راهکار پلیس برای کاهش ترافیک در مناطق مرکزی شهر گفت: بهترین راه‌حل کنونی این است که مجتمع‌های تجاری از محدوده زوج و فرد خارج شوند و به حاشیه تهران بروند. هنوز هم ترددهای بسیار زیادی در محدوده بازار تهران داریم که این موضوع ترافیک ایجاد می‌کند. روزانه بین 5/3 تا پنج میلیون نفر از شهرهای اطراف برای خرید وارد تهران می‌شوند که این موضوع نیز در افزایش ترافیک تاثیرگذار است. وی با انتقاد از ساخت مجتمع‌های تجاری در برخی مناطق تهران گفت: مجوز ساخت مجتمع تجاری را در خیابان‌های باریک می‌دهند و برای آن پارکینگ در نظر گرفته نمی‌شود. مگر پلیس چه تعداد مامور دارد که هر روز مقابل این مجتمع‌ها فرستاده شود تا خودروهایی را که در محل‌های توقف ممنوع برای خرید از مجتمع‌ها پارک می‌کنند، جریمه کند.

محمد غمخوار

دبیر حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها