نخستین چالش سلطانی‌فر برای معرفی سرپرست تیراندازی

شلیک به اولین دوشغله

فدراسیون تیراندازی نخستین چالش مسعود سلطانی‌فر است که در آغاز وزارتش در ساختمان خیابان سئول باید درباره رئیس این فدراسیون تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۹۷۷۵۴۳
شلیک به اولین دوشغله

به گزارش جام جم آنلاین ، مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی با رای دیوان عدالت اداری باید از سمتش کناره‌گیری کند اما هاشمی زیر بار قانون نمی‌رود تا این که سیدنصرالله سجادی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده مهلت دیوان عدالت اداری به وزارت ورزش و جوانان مدت‌ها پیش به اتمام رسیده و این وزارتخانه به عنوان وزارتی قانون مدار ملزم به اجرای حکم دیوان درخصوص رئیس فدراسیون تیراندازی است.

رئیس دیوان عدالت اداری 15 آذر در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس دیوان عدالت اداری از در حال اجرا بودن حکم نماینده مجلس دو شغله خبر داد و گفته بود وزارت ورزش قرار است بزودی برای این فدراسیون انتخابات برگزار و رئیس جدید را معرفی کند.

سجادی در تائید رای دیوان عدالت اداری می‌گوید: رای این دیوان کاملا مشخص است که می‌گوید «بر اساس قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، نمایندگان مجلس اجازه تصدی شغل دیگری را از جمله در موسساتی که تمام یا قسمتی از آن متعلق به دولت باشند، ندارند. »

سجادی با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری گفته است: در همین حکم آمده با عنایت به مستندات ذکر شده رئیس فدراسیون تیراندازی حق شرکت در انتخابات مذکور را در آن تاریخ نداشته و انتخابات مذکور درخصوص وی مبنای قانونی نداشته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه می‌دهد: بعد از صدور حکم اولیه 20 روز زمان تجدید نظرخواهی دادند که در رای تجدیدنظر نیز حکم اولیه لازم‌الاجرا تشخیص داده شد و در انتهای متن حکم تاکید شده است «رای صادره کماکان به قوت خود باقی است.»

سجادی می‌گوید: همه ما باید به قانون احترام بگذاریم و رای صادره از دیوان عدالت اداری هم اجرای بخشی از قانون است. از نظر ما تبعیت از این رای قطعی است و باید حداکثر ظرف مدت یک هفته این رای اجرا شود و برای فدراسیون تا زمان انتخابات رئیس جدید آن سرپرست خواهیم گذاشت.

نکند سجادی وزیر شده؟!

در حالی که سجادی مفاد قانونی را تبیین کرده است اما مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی انگار تمایلی به اجرای قانون ندارد و مساله را شخصی می‌بیند. او می‌گوید: حرف زیاد می‌زنند و باید تا هفته بعد صبر کنیم. صحبتی که ما با دیوان عدالت اداری داشتیم این بود که هفته آینده جلسه بگذاریم و درباره این موضوع بحث کنیم. اگرصحبتی در این خصوص مطرح شده، من خبر ندارم. اگر سجادی وزیر است که هیچی. باید ابلاغ این موضوع در چارچوب قانون و از طریق وزیر باشد. قانونی نیست که وزارت ورزش اجازه ابطال انتخابات را داشته باشد.

هاشمی ادامه می‌دهد: اگر آقایان حرفی داشته باشند باید با درخواست ما برای برگزاری مجمع سالانه موافقت کنند. اما آنها هنوز نگفته اند که موافق هستند یا خیر. ما تاریخ 25 آذر را برای برگزاری مجمع اعلام کرده‌ایم. آنها وقتی دخالت خارجی‌ها را مطالبه می‌کنند حتما دنبال دخالت در امور فدراسیو‌‌ن‌ها هستند ما بنا داریم موضوعات داخلی را خودمان حل کنیم. از طرفی من نایب رئیس فدراسیون آسیا هستم و این اتفاقات منطقی نیست.

مسعود سلطانی‌فر که از زمان ورودش به ساختمان وزارت ورزش و جوانان در خیابان سئول به فکر آرامش و ثبات در میان فدراسیون‌های ورزشی است، هفته گذشته درباره دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها در ورزش خود را ملزم به اجرای قانون دانست؛ بنابراین باید منتظر اعلام سرپرست و در پی آن ثبت‌نام نامزدها برای انتخابات این فدراسیون باشیم تا تیراندازی ایران بیش از این دچار چالش میان داخلی‌ها نباشد. هاشمی که مدعی است برکناری‌اش برای ورزش گران تمام می‌شود، بهتر است برای آرامش ورزش استعفا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ملك بهروزی
Japan
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
۰
۰
با سلام. به احتمال قریب به یقین فقط من نیستم كه نمیدانم چانه زدن با یك قانون شفاف و صریح چه معنایی دارد. چگونه میتوان باور كرد كه یك منتخب مردم برای قانون گذاری، خود مرتكب خلاف شود؟ دوشغله ها و بازنشسته ها خود باید بروند. پس این حراست در اداره های مختلف چكاره هستند؟

نیازمندی ها