تفریح و شام با کمترین هزینه

همه خانوارها زمان و هزینه‌ای را برای تفریح و گردش صرف می‌کنند، اما برخی بر این باورند که اگر کسی در طول هفته یا ماه چند نوبت متناوب و متداوم این مقوله را انجام می‌دهد حتما فرد پولدار و بسیار خوشبختی است، در حالی‌ که رمز خوشبختی پول نیست و تنها بخشی از آن را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۹۷۷۲۲۴

شغل شما برای تفریحات هفتگی یا ماهانه خیلی اهمیت ندارد و بخش قابل‌توجه میزان پس‌اندازی است که در طول یک ماه برای این موضوع در نظر می‌گیرید. ممکن است برخی راننده تاکسی باشند و درآمد خود را به‌صورت روزانه دریافت کنند و برخی دیگر کارمند هستند که یک حقوق مشخص سر ماه دریافت خواهند کرد. برخی نیز دارای شغل آزاد هستند که در این صورت هم باید نکاتی قابل‌توجه باشد. در همه مشاغل چه درآمدهای روزانه و چه ماهانه باید بخش‌های مختلف هزینه خانوار را در نظر گرفت و میزان پس‌انداز را هرچه‌قدر کم، کنار گذاشت.

برخی بر این باورند که میزان پس‌انداز و اندوخته باید قابل‌توجه باشد اما مهم‌تر از این موضوع انجام پس‌انداز است و میزان و مبلغی که برای آن کنار گذاشته می‌شود در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

برای بیرون رفتن حتما لازم نیست که رستوران‌های گران‌قیمت شهر را انتخاب کنید یا به مکان‌هایی بروید که ورودی زیادی از شما بگیرند. کافی است هرچند مدت یک‌بار مکان یا پارک‌هایی را برگزینید که با معیارهای خانواده شما مطابقت دارد و زمانی را برای تفریح صرف کنید. برای این‌که بتوانید هزینه کمتری برای بیرون رفتن و تفریح داشته باشید غذا و شام را از خانه ببرید. به‌عنوان‌مثال طبخ غذا در خانه هم لذت‌بخش‌تر خواهد بود و هم هزینه شما را بشدت پایین می‌آورد. از سوی دیگر بخش دیگری که هزینه شما را برای تفریح بالا می‌برد حمل‌ونقل است. در این بخش می‌توانید از مترو و اتوبوس‌های خط ویژه برای سریع رسیدن به مقصد بهره ببرید. اگر دارای خودروی شخصی هستید و می‌خواهید که در استهلاک خودرو صرفه‌جویی کنید زمانی به تفریح بروید که خیلی در ترافیک نمانید و سوخت کمتری مصرف کنید.

اگر در سبد غذایی شما ظروف یک‌بار مصرف در کنار غذا باشد تا حد زیادی می‌توانید هزینه‌هایتان را کنترل کرده و پولی را که می‌خواهید به‌منظور این بخش خرج کنید برای یک سفر کنار بگذارید. در این صورت هم تفریح هفتگی داشتید و هم مسافرت رفته‌اید.

به نظر می‌رسد برای هر فرد حدود 5000 تومان باید هزینه کنار گذاشت اما اگر قرار باشد شام بیرون از منزل، در رستورانی سرو شود به این مبلغ افزوده خواهد شد. اگر می‌خواهید هزینه‌های شما برای صرف شام کمتر باشد حتما کباب را انتخاب کنید. به این دلیل که برای هر سیخ شما 4000 تومان می‌پردازید و از آنجا ‌که هر فرد دو سیخ کباب بیشتر میل نمی‌کند میانگین هزینه هر فرد حدود 15 هزار تومان می‌شود.

اگر این هزینه را در ماه انجام دهید متوجه خواهید شد که با کمترین مبلغ بیشترین تفریح را انجام داده‌اید.

در این میان باید هزینه‌هایی را برای یک‌بار انجام دهید و یکی از آنها زیراندازی است که بین 20 تا 30 هزار تومان قیمت دارد. از سوی دیگر سبد و ظروف چندبار مصرف پلاستیکی نیز دارای همین قیمت است اما در صورت استفاده صحیح می‌توان سال‌ها از آن بهره برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها