اگر برای درمان ریفلاکس معده، داروهای گوارشی مصرف می‌کنید این احتمال وجود دارد خود را در معرض کمبود مخرب ویتامین قرار بدهید. شما کم‌کم حافظه‌تان را از دست می‌دهید، دچار آسیب‌های عصبی می‌شوید و شاید به کم‌خونی نیز مبتلا شوید، اما متوجه هیچ‌کدام از این عوارض نباشید.
کد خبر: ۹۷۵۷۴۴

داروهایی مثل مهار‌کننده‌های پروتون پمپ (PPI)و نیز داروهای ضد اسید و آگونیست‌های گیرنده هیستامینی (H2RAs)، هم توسط پزشک تجویز می‌شوند و هم می‌توان آنها را بدون نسخه تهیه کرد. اما مطالعه‌ای که توسط محققان مرکز تحقیقاتی کیزر پرمننت شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا انجام شد نشان می‌دهد این نوع درمان‌ها شما را نسبت به کمبود ویتامین 12 B آسیب پذیر می‌کنند. برای جذب ویتامین 12 B به اسید معده کافی نیاز است. جلوگیری از ترشح اسید معده با مصرف این داروها باعث کمبود این ویتامین می‌شود و این شرایط برای مغز، تهدید‌کننده است.

محققان مرکز کیزر پرمننت می‌گویند بیمارانی که برای بیشتر از دو سال داروهای PPI مصرف می‌کنند خطر کمبود ویتامین
12 B در آنها 65 درصد بیشتر است. کرلی می‌افزاید: دوزهای بالاتر این دارو در مقایسه با دوزهای پایین‌تر، ریسک کمبود ویتامین
12 B را افزایش می‌دهند. داروهای مهارکننده پمپ پروتون با نام‌های تجاری مختلف ازجمله پریلوسک، تنکسیوم، پریواسید، آسیفکس و پروتونیکس در بازار عرضه می‌شوند. آگونیست‌های گیرنده هیستامینی که غالبا مصرف می‌شوند نیز شامل زانتاک (رانیتیدین)، تاگمت (سایمیتیدین) و پپسید (رانیتیدین) هستند.

منبع: easyhealthoptions.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها