یک عکس، یک متن

وقتی پوتین بچه بود

فردا نوشت: ولادیمیرویچ پوتین (متولد 7 اکتبر 1952) رئیس‌جمهور روسیه است. او دومین و چهارمین رئیس‌جمهور روسیه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. پوتین از آگوست 1999 تاکنون، همواره پست ریاست‌جمهوری یا نخست‌وزیری روسیه را در اختیار داشته است. او متولد 7 اکتبر 1952 در شهر سن‌پترزبورگ (در آن زمان، لنینگراد) است.
کد خبر: ۹۷۵۲۸۵

پروانه بال‌شیشه‌ای

مشرق نوشت: پروانه‌های بال‌شیشه‌ای، از عجیب‌ترین و زیبا‌ترین گونه‌های پروانه هستند که با آن بال‌های شفاف، زیبایی خاصی دارند. محدوده زندگی پروانه‌های بال‌شیشه‌ای بالغ در آمریکای مرکزی از مکزیک تا پاناماست و در آمریکای جنوبی، فقط در ونزوئلا مشاهده شده‌اند.

کاخ میلیارد دلاری ترامپ

برج ترامپ در منهتن، این روزها محل مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌ها برای دولت آینده آمریکاست؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب این کشور در اینجا که دفتر اصلی او محسوب می‌شود، با مقامات مختلف دیدار می‌کند تا اسامی کابینه خود را نهایی کند.

به گزارش فرادید، برج ترامپ واقع در خیابان پنجم، محل زندگی و کار دونالد ترامپ بوده است. این برج، یک آسمانخراش مسکونی با 72 طبقه و ارتفاع 264 متر در منهتن نیویورک است که بین سال‌های 1999 تا 2001 ساخته شده و نمای آن با شیشه‌های برنزی تیره پوشیده شده است. تا قبل از ساخت برج قرن 21 دبی و برج قصر 3 در سئول، برج ترامپ بلندترین ساختمان مسکونی جهان بود.

هزینه ساخت این برج، حدود 300 میلیون دلار بوده است. قیمت واحد‌های این آسمانخراش، از 625 هزار دلار برای یک واحد بسیار کوچک تا 28 میلیون دلار برای واحدهای بزرگ‌تر متغیر است. پنت هاوس موجود در دو طبقه بالایی ساختمان، 58 میلیون دلار قیمت دارد. پنت‌هاوس خود دونالد و ملانیا نیز در طبقه‌ 66 قرار دارد و سرتاسر دیوارها، کف و ستون‌ها از سنگ مرمر است. تزئینات طلای 24 عیار روی چراغ‌ها، گلدان‌ها و تاج‌ها در هر اتاق دیده می‌شود و سقف را نیز پوشانده است.

پرنده یک پا دارد

نشنال جئوگرافیک دیروز عکس پرنده خاکستری (plover) را که در حال استراحت روی یک پای خودش بود، به عنوان عکس روز معرفی کرد. این پرنده، درپی بیشترین مد دریا در سواحل شمال اسپانیا مشغول استراحت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها