یادداشت

فیلم علمی ـ تخیلی ال کلاسیکو

با گذشت یک روز از بازی بارسلونا و رئال مادرید هنوز طرفداران دو تیم برای هم کری می‌خوانند که اگر نیمار و مسی آن توپ‌ها را گل کرده بودند و اگر داور پنالتی‌های بارسلونا را می‌گرفت، آن وقت گل راموس هم بی‌اثر بود و رئالی‌ها افتخار می‌کنند به رکورد شکست‌ناپذیری‌شان و سلطنت زیدان... این شاید خاصیت ماست که خودخواسته، سطح بحث‌ها را در همین حد نگه می‌داریم.
کد خبر: ۹۷۵۱۰۵

اما تقریبا تمام رسانه‌های دنیا به تصویربرداری این دیدار پرداخته‌اند. تصویربرداری این بازی، آن را به یک فیلم سینمایی علمی ـ تخیلی شبیه‌تر کرد. برخی رسانه‌ها نوشتند این بازی با 230 دوربین فیلمبرداری، ثبت شد به همین سبب کارگردان تلویزیونی ‌توانست از تصاویر 360 درجه استفاده کند. تصاویری که خیره‌کننده بود. البته فینال سال 2004 لیگ قهرمانان اروپا (که پورتو با مورینیو توانست با سه گل موناکو را در ورزشگاه شالکه آلمان شکست دهد) به سبک فیلمبرداری ال‌کلاسیکو بسیار نزدیک بود و هنوز علاقه‌مندان به فوتبال گل زیبای دکو را در آن بازی به خاطر دارند؛ اما آنچه در دیدار ال‌کلاسیکو به نمایش درآمد تلفیقی از ورزش فوتبال و هنر سینما بود تا صرفا یک مسابقه فوتبال.

برخی کارشناسان بر این باورند که هواداران فوتبال تنها برای دیدن یک مسابقه به ورزشگاه نمی‌روند یا پای گیرنده‌های خود نمی‌نشینند. آنها دوست دارند یک مسابقه فوتبال را در قابی زیبا، همراه با تصاویر دلنشین، موسیقی مطلوب، حس خوب احترام و پارامترهایی از این دست ببینند. در واقع این لذت‌های اضافی است که تمایز میان مسابقات فوتبال را از همدیگر موجب می‌شود. چه از نظر کیفیت فوتبال درون زمین و چه امکانات بیرون از زمین. کاش در این فوتبال هم احترام را تمرین کنیم.

مهدی توتونچی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها