ناگفته های پرستار حضرت امام(ره) در گفتگو با جام جم آنلاین

آخرین التماس دعای امام از مردم چه بود؟! / روایتی از ساعات پایانی زندگی پیر جماران

مراسم سوگواری و عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) روز دوشنبه در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۳۴۰۱
عزاداری در جوار حرم عبدالعظیم (ع) و مرقد امام خمینی (ره)

به گزارش جام جم آنلاین، مردم ولایتمدار و مومن جنوب تهران همزمان با 28 صفر با برگزاری آیین های عزاداری در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مرقد مطهر امام خمینی(ره) که یکپارچه سیاه پوش شده است، در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریخته و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

عزاداران اعم از مجاوران و زائران به صورت فردی و یا در قالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی باحضور در این اماکن مقدس ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به محضر حضرت ولیعصر(عج) و رهبر معظم انقلاب بر سر و سینه زده و عزاداری می کنند.

همچنین مراسم نورانی قرائت زیارت پیامبر(ص) از راه بعید همزمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

صدای نوحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) نیز به گوش می رسد و سخنرانان مذهبی نیز ضمن بیان گوشه هایی از زندگانی گهربار پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، مردم را به الگو گرفتن از زندگی این بزرگواران توصیه می کنند.

آیین های مشابهی نیز با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در مسجدها، هیات ها و امامزادگان واجب التعظیم بخش های مختلف شهرستان ری برپاست و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با نوای مداحان اهل بیت(ع) در سوگ رحلت پیامبر مهربانی ها و شهادت فرزند امام اول شیعیان اشک ماتم می ریزند.

همچنین مراسم عزاداری 28 صفر یکشنبه شب با حضور امت خداجو، هیأت های مذهبی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اعضای بیت شریف امام راحل(ره) همراه با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد.

در این مراسم یکی از وعاظ مذهبی با اشاره به اینکه پیامبر در اواخر عمر از فتنه ها سخن می گفت، تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمود من از سه چیز برای امتم می ترسم: اولین آنها گمراهی بعد از شناخت است؛ دیگری فتنه های گمراه کننده و گیج کننده، یعنی اتفاقات سیاسی است که برای امت اسلام پس از پیامبر پیش آمد و در آستانه رحلت ایشان نشانه های آن ظاهر شد؛ سومین چیزی که پیامبر (ص) از آن می ترسید آفات است.

حجت الاسلام محمود رستگاری با بیان اینکه مشکلات اخلاقی و اقتصادی دارد جامعه اسلامی را فرا می گیرد، با اشاره به دوران پیامبر(ص)ادامه داد: وقتی که هنوز پیکر پیامبر(ص) بر زمین بود ثقیفه تشکیل دادند و آن مصیبت را برای اسلام پدید آوردند. این همان فتنه ای بود که پیامبر(ص) می گفت.

حضرت محمد(ص) در 17 ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن 40 سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت 23 سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.

امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن 37 سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در 28 صفر سال 50 هجری قمری و در 47 سالگی به شهادت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها