نوازنده مطرح تار ایرانی گفت: فعالیت در کنار اساتید بزرگی چون استاد کیهان کلهر اهمیت و ارزش و اعتبار فراوان دارد و انسان را هر لحظه با پیشرفت و یادگیری بیشتری مواجه می سازد.
کد خبر: ۹۷۲۴۷۰
احترام به پیشکسوتان هنر، مهم ترین دغدغه ذهنی ام است

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، هادی آذرپیرا متولد 27 مرداد سال 59 یکی از برجسته ترین نوازندگان تار ایران است. این هنرمند ایرانی از همان دوران کودکی نواختن تار را ابتدا نزد داوود آزاد هنرمند برجسته ایران فرا گرفت و سپس برای ادامه و فراگیری موسیقی به محضر استاد محمد لطفی رفت.

استاد آذر پیرا تاکنون در سراسر ایران اجراهای فراوانی داشته و در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در کشورهای اروپایی در زمره ی شاخص ترین ها بوده است.

برای آشنایی بیشتر شنوندگان با فعالیت ها و دغدغه های این هنرمند ایرانی برنامه «عندلیب» رادیو ایران با «هادی آذر پیرا» نوازنده مطرح تار ایرانی، به گفت و گو پرداخته است.

وی در گفت و گو با برنامه عندلیب رادیو ایران ابتدای سخنانش را به بحث ردیف در موسیقی ایرانی اختصاص داد و در این باره گفت: تاکنون همه نوازندگان ایرانی اعم از پیشکسوت و غیر پیشکسوت ردیف نواختند و کتاب های زیادی را نیز درباره آن نوشته اند. آنچه امروز شاهدش هستیم آن است که برخی نوازندگان در موسیقی از نواختن ردیف سر باز می زنند. از آنجا که ردیف چارچوب و بستر اصلی موسیقی را تشکیل می دهد این اقدام می تواند در آینده به موسیقی اصیل ایران زیان های زیادی را وارد نماید.

وی که هم اکنون در کنار استاد کیهان کلهر در حال فعالیت های هنری جدی است؛ در بخش دیگر سخنانش به بودن در کنار این اساتید پرداخت و خاطرنشان کرد: فعالیت در کنار اساتید بزرگی چون استاد کیهان کلهر اهمیت و ارزش و اعتبار فراوان دارد و انسان را هر لحظه با پیشرفت و یادگیری بیشتری مواجه می سازد. در واقع ارزش موسیقی به نوازندگی نیست. اندوخته ها و تجربیات یک نوازنده است که موسیقی را مهم و ارزشمند می سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها