مجید مجیدی، کارگردان سینمای ایران و فیلم‌هایی چون «رنگ خدا» و «بید مجنون»، همزمان با اکران فیلم «محمد(ص)» در ترکیه درباره این اثر و مشکلاتی که پیش روی اکران جهانی آن بوده است، صحبت کرد. این فیلمساز جهانی سینمای ایران همچنین به انتقاد از مسئولان کشور عربستان سعودی و دانشگاه الازهر مصر پرداخت.
کد خبر: ۹۷۲۳۳۲

آن‌طور که مهر گزارش داد، مجید مجیدی بتازگی در گفت‌وگویی با خبرگزاری آناتولی ترکیه، ضمن قدردانی از استقبال مردم و منتقدان سینمای ترکیه از فیلم «محمد(ص)» که در 350 سالن سینمای سراسر ترکیه به نمایش گذاشته شد، گفت: باید راه را برای اکران این فیلم باز کرد. ترکیه نخستین آغازگر این جریان است و به همین دلیل از دولت این کشور بابت فراهم کردن شرایط مناسب برای نمایش این فیلم تشکر ویژه می‌کنم. این کارگردان با اشاره به نقدهای برخی مخالفان این فیلم هم گفت: از این مخالفان می خواهم به مردم اجازه دهند پس از تماشای فیلم، نظر خود را در مورد آن اعلام کنند. من همچنین مسئولان کشور عربستان سعودی و دانشگاه الازهر مصر را که این فیلم را ممنوع اعلام کرده‌اند، دعوت به تماشای آن کردم. اما آنها بدون تماشای این فیلم آن را محکوم کردند.مجیدی افزود: علمای اهل سنت در دیگر کشورها مانند روسیه پس از تماشای فیلم نه‌تنها آن را حرام اعلام نکردند، بلکه مردم را به دیدن آن تشویق کردند.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال ساخت سری های بعدی این فیلم، اعلام کرد:‌ سه‌گانه بودن این فیلم بیشتر یک آرزوست که فکر می کنم تحقق یابد. ما پروژه این فیلم را مختص تک فیلم طراحی نکردیم. به همین دلیل شهرکی را که برای این فیلم ساخته بودیم طوری طراحی کرده ایم که بتواند دست کم 30 سال پا برجا بماند.

او همچنین شایعات اخیر در مورد این که وی در ایران در حصر خانگی به سر می برد ، بشدت تکذیب و اظهار کرد: در حال انجام مراحل پیش تولید یک پروژه جدید در شهر بمبئی هند هستم و بزودی مرحله فیلمبرداری آن هم آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها