رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

مردم نگران آنفلوآنزای پرندگان نباشند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این‌که بتازگی در مرغداری‌های تهران بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده شده است، گفت: مردم هیچ گونه نگرانی بابت این قضیه نداشته باشند، چون منطقه به‌طور کامل تحت قرنطینه است.
کد خبر: ۹۷۲۳۰۵

مهدی خلج در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: سازمان دامپزشکی با شفافیت، راستی و درستی هیچ چیزی را پنهان از مردم ندارد، چون اصل خدمت بر محور صداقت و راستگویی استوار است. وی گفت: به‌دنبال دریافت گزارش تلفات غیرعادی در دو واحد پرورش طیور صنعتی در استان تهران همزمان با وقوع بیماری در برخی کشورهای اروپایی، هند و ... کارشناسان این سازمان ضمن حضور در محل کانون‌های آلوده و اعمال ضوابط قرنطینه‌ای به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی به سایر مناطق نسبت به نمونه‌برداری‌های لازم اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بر‌اساس نتایج آزمایشگاهی نوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تحت تیپ این بیماری H5N8 و مشابه ویروس در گردش در اروپا‌ست. خلج بیان کرد: در این ارتباط عملیات معدوم‌سازی گله‌های آلوده، پاکسازی و ضدعفونی واحدها به شکل بهداشتی و در حداقل زمان ممکن صورت گرفته است. وی توصیه کرد: مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط امنیت زیستی اقدامات لازم را در‌خصوص جلوگیری از ورود آلودگی به مزرعه انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها