معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه:

ترامپ رفع تحریم‌ها را متوقف کند نقض فاحش برجام خواهد بود

بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و کشورهای غربی، قرار شد تحریم‌های ایران برداشته شود و هر کدام از این کشورها تعهداتی بر عهده داشتند.
کد خبر: ۹۷۰۶۶۵
تهدیدهای آمریکا تیری در تاریکی است

ایران برای این‌که بتواند براحتی و بدون واسطه وارد صحنه‌های بین المللی شود برجام را اجرایی کرد، اما نوبت به غرب که رسید شاهد تأخیر در اجرای تعهداتشان بودیم.

طبق برجام یکی از موضوعاتی که قرار بود در بخش بین المللی رفع شود رفع تحریم‌های فروش هواپیما به ایران است و بر این اساس سال گذشته تیم مذاکره کننده وزارت راه و شهرسازی همراه رئیس جمهور عازم کشور فرانسه شدند تا توافقاتی را برای ورود هواپیمای نو به کشورمان داشته باشند که نتیجه آن ورود 250 فروند هواپیمای مسافربری از دو شرکت ایرباس و بوئینگ بود.

طبق توافقات انجام شده اکنون باید شاهد ورود اولین هواپیما به کشور می‌بودیم، اما فعلا خبرهایی از نقض برجام به گوش می‌رسد.

مجلس سنای آمریکا و همچنین رئیس جمهور جدید این کشور قصد دارند عرصه را بر ایران تنگ کنند و فشارهای بین المللی را دوباره احیا کرده تا بتوانند از قدرت ایران بکاهند، اما مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید توجه داشته باشند اگر آمریکا دستور لغو فروش هواپیما به ایران را صادر کرد، باید شرکت و کشورهای دیگر را برای ورود هواپیما انتخاب کرد.

طی سال‌های تحریم، آمریکا قصد داشت ایران را تضعیف کند اما توان داخلی نشان داد که ایران قدرتمندتر از قبل شده و اکنون این موضوع در صحنه‌های بین‌المللی مشاهده می‌شود.

به نظر می‌رسد صحبت‌هایی که از سوی آمریکا مطرح می‌شود تیری در تاریکی باشد، اما مسئولان ایران باید مساله را برای آنها روشن کنند که عزت مردم ایران را زیر پا نخواهند گذاشت.

برخی کشورها منتظر چراغ سبز آمریکا برای برقراری رابطه با ایران هستند و همین موضوعات باعث شده تا این کشور علیه ایران موضع داشته باشد، اما این وضعیت، دوامی نخواهد داشت و می‌توان به قراردادهایی که در سطح بین‌المللی منعقد شده، امیدوار بود. اکنون شرکت‌ها و کشورهای زیادی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی می‌کنند و در شرایط فعلی که ایران بدون تحریم می‌تواند با کشورهای جهان رابطه برقرار کند باید از فرصت استفاده کرد.

سید هادی بهادری - نایب رییس کمیسیون عمران مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها