فردا در حالی شاهد حضور کاروان تدبیر و امید به استان خواهیم بود که اولین سفر هیات دولت یازدهم به این استان است و معتقدیم این سفر به طور قطع دستاوردهای بزرگ تاریخی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۸۶۲۶

براساس گزارشی‌هایی که تاکنون به صورت رسمی از استان‌های مختلف کشور دریافت کرده‌ایم، رئیس‌جمهور و اعضای ارشد کابینه تدبیر و امید در هر سفر استانی بودجه‌های خوب چند هزار میلیارد تومانی برای طرح‌های زیربنایی، عمرانی و زیرساختی اختصاص داده‌اند. از همین رو ما نیز در استان البرز و با توجه به نگاه ویژه‌ مسئولان ارشد دولت و شخص رئیس‌جمهور به این استان، انتظار جهش‌های خوبی در همه حوزه‌ها داریم.

بهره‌مندی از چند طرح عمرانی و اختصاص بودجه‌های مناسب برای توسعه همه‌جانبه شهری و روستایی استان البرز و اجرای چند پروژه عمرانی بزرگ، ازجمله طرح‌هایی است که در زمان سفر رئیس‌جمهور و اعضای ارشد کابینه تدبیر و امید در استان البرز در دستور کار قرار می‌گیرد. در همین خصوص طی چند ماه گذشته نیز جلسات پی‌درپی، منظم و فشرده‌ای برای شناسایی دقیق مشکلات، نیازها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در البرز میان مدیران البرز با مدیران ارشد دولت برگزار و تمام این مسائل بخوبی شناسایی و دسته‌بندی شده و آماده ارائه است.

این پیشنهادها در حوزه‌هایی همچون واحدهای تولیدی و صنعتی، طرح‌های عمرانی، حمایتی و اشتغال زا، آب، راهسازی و حمل و نقل، آموزش عالی، آموزش و پرورش، تجهیز و توسعه مساجد و مصلی‌ها، بهداشت و درمان و گردشگری است.

در این میان بحث صنایع از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه صنعتی بودن یکی از وجوه مهم استان است و این موضوع ارتباط مستقیمی با بحث اشتغال دارد. بنابراین فعال کردن واحدهای صنعتی موجود در استان و توسعه این واحدها نیز در دستور کار قرار گرفته که برای سرمایه در گردش این واحدها به مساعدت موسسات مالی و اعتباری دولتی و بخش خصوصی نیاز است. از سوی دیگر تعدادی از واحدهای صنعتی برای راه‌اندازی به سرمایه ثابت نیاز دارند که در این زمینه نیز پیشنهاد شد تا از طریق بانک‌ها تسهیلات ویژه‌ای برای این مهم پرداخت شود.

البته پیش از سفر جلساتی با موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها برگزار شد که در نهایت جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته اعلام خواهد شد.

سیدحمید طهایی

استاندار البرز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها