«افتضاح» این همان کلمه‌ای بود که لیونل مسی بعد از باز ی با برزیل در میان جملاتش به زبان آورد. آرژانتین در ادامه ناکامی‌هایش، این بار مقابل رقیب دیرینه‌اش، برزیل با 3 گل درهم شکسته شد تا هوادارانش را بیش از پیش بابت راه‌نیافتن به جام جهانی 2018 نگران کند.
کد خبر: ۹۶۷۱۷۹

آبی و سفیدها (آلبی سلسته) این بار لیونل مسی را هم در ترکیب خود داشتند، اما اوضاع هیچ تفاوتی با قبل نکرد. این تیم که بعد از دو تساوی ناامیدکننده 2 بر 2 مقابل دو تیم قعرجدولی پرو و ونزوئلا، در مصاف با پاراگوئه هم یک شکست خانگی یک بر صفر را متحمل شده بود، مقابل برزیل هم همان تیم بی‌برنامه هفته‌های قبل بود تا در یازدهمین بازی خود در مقدماتی جام جهانی سنگین‌ترین شکست را متحمل شود. آخرین بار که تیم ملی آرژانتین با 3 گل اختلاف برابر رقیب دیرینه‌اش تن به شکست داد، 15 جولای سال 2007 بود که در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا با نتیجه 3 بر صفر باخت. با این حال نکته فاجعه‌بار برای تیمی که بائوسا هدایت آن را برعهده دارد، این بود که با وجود در اختیار داشتن ستاره‌هایی چون لیونل مسی، گونزالو هیگواین، سرخیو آگوئرو، آنخل دی‌ماریا، خاویر ماسکرانو، پابلو زابالتا و نیکولاس اوتامندی آنها فقط یک بار دروازه‌بان برزیل را به دردسر انداختند و جز یک موقعیت مسلم گلزنی در تمام طول بازی محو نمایش تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان برزیل بودند. ستاره بی‌چون چرای این بازی بی‌شک نیمار بود که هرگاه پا به توپ شد، دفاع و دروازه‌بان برزیل را به دردسر انداخت. نیمار در این بازی یک گل زد و یک پاس گل هم داد تا در روزی که هم‌تیمی بارسایی‌اش، مسی کم‌فروغ بود، بعد از مدت‌ها از زیر سایه او خارج شود.

با این نتیجه جایگاه برزیل 24 امتیازی در صدر جدول رده‌بندی منطقه آمریکای جنوبی تثبیت شد و اوضاع آرژانتین بدتر از قبل؛ چراکه با همان 16 امتیاز قبل در رده ششم جدول باقی ماند تا دو پله از چهار تیمی که مستقیما جواز حضور در جام جهانی را به دست می‌آورند، فاصله بگیرد. با این حال لیونل مسی، کاپیتان آلبی‌سلسته نسبت به آینده امیدوار است. او بعد از شکست سنگین تیمش مقابل برزیل به خبرنگاران گفت: می‌دانستیم این بازی سخت است، اما انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتیم. گل اول برزیل، ما را غافلگیر و گل دوم هم کارمان را یکسره کرد. حداقل اتفاق بدی که با گل خوردن در چنین شرایطی رخ می‌دهد، این است که روحیه‌‌تان را از دست می‌دهید و کارتان بعد از آن سخت‌تر می‌شود.

مسی درباره شانس صعود تیمش به جام جهانی 2018 هم گفت: با همه افتضاحی که به بار آورده‌ایم، هنوز هم سرنوشت صعودمان در دست خودمان است. اگر در بازی بعدی کلمبیا را شکست دهیم و دوباره تیمی جنگنده شویم، می‌توانیم شانس صعود داشته باشیم. اینجا سطح همه تیم‌ها نزدیک به هم است، اما این یک حقیقت است که ما آن‌طور که باید بازی نمی‌کنیم. تغییرات زیادی باید در تیم‌مان صورت بگیرد تا بتوانیم کلمبیا را شکست دهیم. امروز ما باید از هر زمان دیگر متحدتر باشیم.

بائوسا: شکست سختی بود

سرمربی تیم ملی آرژانتین اعتراف کرد شکست سنگین در خانه رقیب دیرینه از تلخ‌ترین خاطرات حرفه مربیگری او را رقم زده است، هرچند تأکید کرد این شکست امید صعود شاگردانش به جام جهانی 2018 را بر باد نمی‌دهد. ادگاردو بائوسا گفت: ما واقعا داشتیم خوب بازی می‌کردیم، اما ارتکاب یک اشتباه برای ما به به بهای یک گل تمام شد. من فکر می‌کنم بیشترین ضعف را در صحنه گل دوم برزیل نشان دادیم. با این حال ما باید مثبت فکر کنیم. تا سه روز آینده یک بازی بسیار مهم دیگر داریم.

تیته: این برد تقدیم به روح کارلوس آلبرتو

سرمربی تیم ملی برزیل از پیروزی قاطع تیمش در سوپرکلاسیکوی آمریکای جنوبی ابراز خوشحالی و آن را به روح اسطوره فقید سلسائو تقدیم کرد. تیته پس از بازی گفت: ما این پیروزی را به کارلوس آلبرتو تقدیم می‌کنیم. این بازی شروعی بهتر از آنچه تصور می‌کردم، داشت. قبل از بازی در میان صحبت‌هایم با بازیکنان تصویر یکی از گل‌های کارلوس آلبرتو را به آنها نشان دادم تا به تیمم روحیه و انگیزه بدهم.

نتایج مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی

برزیل 3 ـ آرژانتین صفر/ گل: فیلیپه کوتینیو (25)، نیمار (45) و پائولینو (59)

اروگوئه 2 ـ اکوادور یک/ گل‌: سباستین کاستا (12) و دیه‌گو رولان (45) برای اروگوئه و فلیپه کایسدو (45) برای اکوادور

پاراگوئه یک ـ پرو 4/ گل: کریستین ریورس (10) برای پاراگوئه و کریستین گی‌یرمو راموس (49)، ادیسون فلورس (71)، کریستین کوئوا (79) و ادگار بنیتس (85 ـ گل به خودی) برای پرو

ونزوئلا 5 ـ بولیوی صفر/ گل‌ها: کوفاتی (3)، خوسف مارتینس (10، 67 و 70) و روملو اترو (74)

برنامه بازی‌های روز دوازدهم

سه‌شنبه 25 آبان: بولیوی ـ پاراگوئه (23:30)

چهارشنبه 26 آبان: اکوادور ـ ونزوئلا (30 دقیقه بامداد)، آرژانتین ـ کلمبیا (3 بامداد)، شیلی ـ اوروگوئه (3 بامداد)، پرو ـ برزیل (5:45 بامداد)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها