به فاصله چند ساعت مانده تا انتخابات بحث‎برانگیز کاخ سفید، خبرگزاری دویچه‌وله آلمان در گزارشی نوشت، انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا فارغ از این‌که چه کسی را روانه کاخ سفید کند تأثیری بر روابط تهران و واشنگتن نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۶۰۰۱

علی‌اکبر امینی، استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین‌الملل، درباره انتخابات آمریکا و ارتباط آن با آینده سیاسی تهران ـ واشنگتن به جام‌جم آنلاین گفت: ترامپ به مانند هر سیاستمدار دیگری، شاید بعد از رسیدن به قدرت به نوعی پراگماتیسم مبتلا شده و احتمالا بخشی از شعارها، کلی‌گویی‎ها و مواضع افراطی خود را به ورطه فراموشی بسپارد.

امینی اظهار کرد: وی هم نسبت به توافق برجام و هم پیرامون سیاست خارجی ایران، رویکردی کاملا متفاوت را با رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، متصور است.

امینی، ریاست جمهوری کلینتون را بیشتر به نفع منطقه دانسته و البته در ادامه می‎گوید: باید توجه کنیم، این بهتر بودن در مقایسه با روحیات افراطی ترامپ تعریف می‎شود لیکن هر دو؛ عنصر مطلوبی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا در بوته‌ارزیابی قرار نمی‎گیرند.

از سویی دیگر، حسن هانی‎زاده، کارشناس سیاست خارجی درباره انتخابات ایالات متحده و تاثیر آن در روابط خارجی ایران و آمریکا در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین اظهار کرد: هر کدام از دو نامزد که به قدرت برسند، قطعا در تغییر نگرش نسبت به ایران اقدام مثبتی روی نخواهد داد.

این کارشناس سیاست خارجی درباره خط مشی سیاسی کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات گفت: وی وابستگی شدیدی به لابی صهیونیستی داشته و برآیند گزارش‌ها نشان می‎دهد، رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری مبالغ هنگفتی پول از دولت‌های عربستان و قطر دریافت کرده و خود را وام‎دار اعراب مرتجع منطقه می‎داند.

وی اضافه کرد: لابی صهیونیستی آیپک، کارتل‎ها و مافیای اسلحه‌سازی در شکل‌گیری روند انتخابات و قالب‌بندی سیاست خارجه واشنگتن در سطح کلان، نقش بارزی ایفا می‎کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها