حل مشکل کلیه با تغذیه مناسب

معمولا تغذیه درست و مناسب بهترین دارو برای بسیاری از بیماری‌هاست. به نظر می‌رسد درمورد مشکلات کلیوی نیز همین‌طور باشد. اگر از مشکلات کلیه رنج می‌برید می‌دانید این مشکلات می‌توانند عملا همه بخش‌های بدن را تحت تاثیر قراربدهند. ورم کردن دست‌ها و پاها، مشکلات قلبی، ضعف استخوان‌ها و شکستگی استخوان، کم خونی و حملات عصبی ازجمله عوارض بیماری‌های کلیه هستند.
کد خبر: ۹۶۴۴۱۴

اگر دچار بیماری کلیه هستید، راه ساده‌ای برای کاستن از مشکلات بیماری و همین‌طور کاستن از هزینه‌های درمانی آن وجوددارد: میوه‌جات و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. محققان مرکز Baylor Scott & White Healthcare از ایالت تگزاس آمریکا می‌گویند مصرف روزانه سه تا چهار واحد بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات به بیماران کلیوی کمک می‌کند فشار خون خود را کاهش داده و هزینه‌های درمانی را به نصف برسانند. محققان تگزاسی معتقدند تنها کاری که بیماران مورد مطالعه آنها در طول دوره پنج ساله، انجام داده‌اند افزایش مصرف میوه و سبزیجات بوده و در مصرف مواد قندی، لبنیات، گلوتن و فست‌فودها تغییری ایجاد نشده است. بیماران حتی میزان کالری‌های مصرفی خود را نیز کاهش ندادند.

اما چه چیزهای دیگری می‌تواند به شما در فائق آمدن بر مشکلات کلیوی کمک کند؟ مسلما ورزش. تحقیقی که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه سائوپائولو انجام شد نشان داد بیماران کلیوی می‌توانند با انجام تمرینات منظم ایروبیک و همچنین ورزش‌های قدرتی، فشارخون خود را به میزان چشمگیری کاهش دهند. بنابراین به‌طور کلی با مصرف میوه و سبزیجات بیشتر و ورزش منظم می‌توانید کلیه‌های سالم‌تری داشته باشید. با این حال اگر واقعا قصد دارید فعالیت کلیه‌هایتان را تقویت کرده و میزان فعالیت آنها را افزایش دهید استفاده از درمان‌های طبیعی مثل آب جعفری، آب آلوئه‌ورا، آب زغال‌اخته و سرکه سیب می‌تواند کمک باشند.

منبع: easyhealthoptions.com

مترجم: یاسمین مشرف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها