مرسدس‌بنز با ارائه یک فناوری خودرویی پیشرو جدید باز هم خبرساز شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۳۲
مرسدس‌بنز به کمک گوش‌رانندگان آمد!

به گزارش جام جم آنلاین از عصر‌خودرو ، مرسدس‌بنز در تلاش برای کاهش آسیب‌های شنوایی ناشی از صدای بلند تصادفات قصد دارد از یک سپر صوتی موسوم به "صورتی" استفاده کند.

ایده جدید این شرکت خودروسازی آلمانی، انتشار نویز صورتی از سیستم صوتی خودرو در آستانه تصادف است که به تحریک یک واکنش طبیعی در بدن موسوم به رفلکس صوتی منجر خواهد شد.

در هنگام شنیدن صداهای بلند عضله در گوش میانی بطور غیرارادی منقبض شده و به طور موثری انرژی ارتعاشی منتقل شده به حلزون گوش را تعدیل می‌کند. زمانی که ماهیچه رکابی واکنش نشان می‌دهد، روی استخوان رکابی در گوش میانی کشیده شده و ارتبط بین پرده گوش و گوش میانی را تضعیف می‌کند. از این رو بخشی از صدا به سمت عقب منعکس شده و به گوش میانی نمی‌رسد. این رفلکس حدود یک دهم ثانیه طول می‌کشد تا فعال شود، از این رو معمولا از گوش فرد در زمان بروز صداهای بلند ناشی از تصادف خودرو حفاظت نمی‌کند.

به این منظور دانشمندان از انفجارهای کوتاه نویز صورتی 80 دسیبلی را در ثانیه‌های پیش از تصادف استفاده کردند که ترکیبی از همه آهنگهای ممکن است. سطح 80 دسیبل حتی در حد صدای آزاردهنده نیز نیست اما برای تحریک واکنش صوتی مطلوب قبل از تصادف کافی است.

قابلیت پیش‌ایمنی صوتی امسال در خودروهای کلاس E مرسدس‌بنز ارائه خواهد شد و به تدریج در سال‌های آینده در سایر خودروهای مجهز به سیستم پیش‌ایمنی نیز قرار داده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها