رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، مراحل تشخیص قطعی ابتلا به ایدز و همچنین چگونگی حمایت از این بیماران را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۶۱۷۶۲

دکتر پروین افسرکازرونی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مراحل تشخیص قطعی ابتلا به ایدز گفت: زمان تشخیص ابتلا به بیماری ایدز، بستگی به راه ورود ویروس به بدن و حجم آن دارد. این مراحل حداقل شش هفته و حداکثر شش ماه زمان می‌برد. زمانی که فردی با این ویروس مواجهه پیدا می‌کند، اگر همان موقع آزمایش انجام دهد، پاسخ آن منفی است، مگر این‌که شخص قبلا به ویروس آلوده شده باشد.

وی تعداد انجام آزمایش تشخیص ابتلا به ایدز را سه بار و در زمان‌های شش هفته، سه ماه و شش ماه بعد از ورود ویروس به بدن اعلام کرد و افزود: اگر جواب آزمایش، شش هفته بعد از مشکوک شدن به ابتلا نیز منفی بود توصیه می‌شود بیمار سه ماه بعد هم دوباره آزمایش را تکرار کند. البته انجام آن تا شش ماه بعد هم تمدید می‌شود. در عین حال بیشتر موارد مبتلا به ایدز، در همان مرحله شش هفته به بعد تشخیص داده می‌شود.

کازرونی درخصوص خدماتی که به بیماران مبتلا به ایدز ارائه می‌شود نیز توضیح داد و گفت: تمام خدمات تشخیص قطعی، مراقبت و درمان که در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ارائه می‌شود، کاملا رایگان است.

بنابر اعلام دفتر کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، مردم می‌توانند در صورت نیاز به مشاوره‌های تلفنی و آگاهی از نشانی مراکز مشاوره حضوری و آزمایش‌های لازم که همگی محرمانه و رایگان است با شماره‌ تلفن‌های 66038920 ـ 021، 66593030ـ 021 و 66581517 ـ 021 تماس بگیرند. در سایر استان‌ها نیز متقاضیان می‌توانند جهت دریافت شماره تلفن و آدرس مراکز خدمات مشاوره ایدز و بیماری‌های رفتاری در استان مورد نظر خود، با این سه شماره تلفن تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها