لیگ برتر بسکتبال با لغو دو بازی آغاز می‌شود

تغییرات پررنگ‌تر از بازی‌ها

با دو بازی عقب‌افتاده، لیگ برتر بسکتبال با سه دیدار در شهرهای اراک، تبریز و آبادان آغاز می‌شود. تعویق بازی‌ها در هفته نخست، وجهه خوبی برای لیگ فصل جدید آن هم در شروع بازی‌ها ندارد، اما همراه عقب و جلو شدن زمان بازی‌ها باید به تغییرات هر فصل لیگ برتر بسکتبال هم عادت کرد.
کد خبر: ۹۶۱۲۰۶

بر اساس آیین نامه تازه لیگ برتر، در این دوره ابتدا تیم‌ها در مرحله نخست به صورت رفت و برگشت بازی می‌کنند و پس از مشخص شدن رده‌ها در مرحله دوم در دو گروه قرار می‌گیرند. براساس قانون جدید چهار تیم اول هر گروه به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند. این قانون بعد از لیگ حرفه‌ای و ملی همین طور لیگ چند مرحله‌ای سال‌های پیش برای این فصل رقابت‌های لیگ برتر وضع شده است.

در لیگ امسال بعد از سال‌ها نام سهمیه‌ ملی به سهمیه لیگ تغییر کرده است. حتی در این فصل تعداد سهمیه بازیکنان ملی از سه بازیکن به چهار بازیکن رسید که تاثیری به حال خیلی از تیم‌ها نداشت. تیم‌های پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان هر کدام چهار سهمیه ملی را در اختیار گرفتند؛ اما تیمی مانند شیمیدر تهران با از دست دادن تعدادی از ملی پوشان فصل قبل خود نتوانست بازیکنان ملی را جایگزین نفرات قبلی کند‌.

اما آنچه مسبب لغو دو بازی از هفته نخست لیگ برتر بسکتبال شد یکی برگزاری بوکس قهرمانی ایران در گرگان بود که به دلیل اشغال سالن، بازی شهرداری با شیمیدر به تعویق افتاد.دیدار تیم‌های نیروی زمینی و دانشگاه آزاد هم به خاطر حضور بازیکنان دانشگاه آزاد در بسکتبال جهانی دانشجویان به زمان دیگری موکول شده است. تا اینجای کار و هنوز بازی‌ها شروع نشده باید نوشت تغییرات پررنگ‌تر از بازی‌ها بوده است، اما در پایان رقابت‌های امروز باید دید تیم‌ها پتانسیل مناسبی برای خارج شدن از زیر سایه تغییرات سالانه بسکتبال دارند یا خیر.

قهرمان در اراک

تیم شهرداری کاشان با ورود به لیگ برتر بر تعداد شهرداری‌ها در این لیگ افزود و اینک بسکتبال چهار تیم از شهرداری‌های گرگان، اراک و تبریز دارد. شهرداری اراک در دومین سال از تجربه لیگ برتر میزبان پتروشیمی بندرامام است. محمد کسایی‌پور امسال زودتر دست به کار شد و تیم چهارم لیگ برتر فصل گذشته را با حامد آفاق و حامد سهراب‌نژاد در کنار آرن داوودی، پیام خوشدونی، محمد زارعی، محسن مرادخانی، محمدحیدری، محمد اوجاقی، واحد نادری، رضا مرادیان، اصغر کاردوست، پیام ربیعی، کوانتین هاسلی و دنیل ویلیامز بست. این بازیکنان امروز کار سختی برابر پتروشیمی بندرامام دارند که از جام باشگاه‌های آسیا بازگشته و از تیم‌های آماده لیگ برتر است. مدافع عنوان قهرمانی با بهنام یخچالی، اوشین ساهاکیان، محمد جمشیدی و روزبه ارغوان به عنوان سهمیه‌های ملی به میدان می‌آید و در کنار آنها حامد حسین‌زاده، مهراد آتشی، رضا لطفی، موسی نبی‌پور، جرالد رابینسون و جیمز وایت بازیکنان مطرح و خارجی تیم به شمار می‌آیند.

آبادان میزبان تازه واردها

نفت آبادان دومین تیم متمول لیگ برتر بعد از پتروشیمی بندرامام است که امروز تیم تازه تاسیس a.s شیراز را پیش روی خود دارد. نایب‌قهرمان فصل گذشته محمد حسن‌زاده، سجاد مشایخی، محمدرضا اکبری، سعید داورپناه، میثم میرزایی، زلاتکو جوانوویچ و ایوان ماراس را به عنوان نفرات شاخص در اختیار دارد. اما تیم شیرازی بتازگی جمع و جور شده و بسکتبال فارس را بعد از سال‌ها در لیگ برتر صاحب تیم کرده است. بابک نظافت 40 ساله با خسرو اسماعیل‌پور، علی قدرتی، حمزه آقاجاری، امیر الله‌وردی، محسن رضایی و مصطفی رضایی نفرات این تیم هستند.

شهرداری‌ها در تبریز

تیم شهرداری کاشان از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و هدایت این تیم با مجید صالحی است. پویا تاجیک، مسعود سلیمانی، محمد خالقی‌فر، کاوه نورافزا و محمد شهریان ازجمله بازیکنانی هستند که امسال برای تیم کاشان به میدان می‌روند. این تیم امروز در تبریز با همتای تبریزی خود بازی می‌کند. عرفان نساج‌پور، احمد بوستانی، شهاب ریحانی،‌ رضا خبازان، محمد فلاحت، محمد امجد و سجاد پذیرفته بازیکنان این فصل شهرداری تبریز هستند.

برنامه بازی‌های امروز:

شهرداری اراک ـ پتروشیمی بندرامام

نفت آبادان ـ a.s شیراز

شهرداری تبریز ـ شهرداری کاشان (15:30)

دو بازی دیگر از ساعت 16 آغاز می‌شود.

غایبان این فصل

چهره‌های سرشناسی از لیگ برتر بسکتبال جا مانده‌اند که شاخص‌ترین آنها مصطفی هاشمی، سرمربی فصل پیش دانشگاه آزاد است. در میان بازیکنان هم آرمان زنگنه و فرید اصلانی دو ملی‌پوش بسکتبال بی‌تیم مانده‌اند. زنگنه مصدوم است و شاید فرید، مسافر اراک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها