چینی‌ها با 20 میلیون یورو سرمربی سابق ایتالیا را جذب کردند

لیپی، گران‌ترین مربی جهان شد

مارچلو لیپی، سرمربی تیم ملی فوتبال چین شد؛ آن‌هم با رقمی که او را در 68‌سالگی به گرا‌‌ن‌ترین مربی دنیا تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۴۴۵

برخی رسانه‌های انگلیسی دستمزد سالانه سرمربی پیشین تیم ملی ایتالیا را در حرفه جدیدش 17 میلیون پوند و برخی دیگر 18 میلیون پوند عنوان کرده‌اند. رسانه‌های ایتالیایی هم گزارش دادند که دستمزد سالانه لیپی به‌عنوان سرمربی چین 20 میلیون یورو خواهد بود. این اعداد و ارقام زمانی بزرگ جلوه می‌کند که بدانیم تا همین دیروز فاتح تریم با سه میلیون یورو در صدر گران‌ترین مربیان ملی دنیا قرار داشت و در فهرست مربیان باشگاهی نیز بیشترین قرارداد با 17 میلیون یورو متعلق به خوزه مورینیو بود.

حالا اما لیپی در صدر هر دو فهرست قرار دارد. او در قرارداد جدید قرار است شش برابر بیشتر از رقمی که فاتح تریم را تبدیل به گران‌ترین مربی ملی جهان کرده بود، بگیرد. شش برابر بیشتر از تریم و 185 برابر بیشتر از گائو هونگبو که پیش از لیپی هدایت تیم ملی فوتبال چین را برعهده داشت. مقایسه رقم قرارداد لیپی با کی روش هم در نوع خودش جالب است. این دو مربی در حالی باید فروردین ماه سال آینده در تهران مقابل هم قرار بگیرند که سرمربی تیم ملی چین برای یک سال 11 برابر بیشتر از کی‌روش پرتغال پول خواهد گرفت. رقم قرارداد سالانه لیپی به پول ما معادل 77 میلیارد تومان است که می‌شود روزانه 210 میلیون تومان و دقیقه‌ای 146 هزار تومان!

لیپی در ازای این پول هنگفت ماموریت غیرممکنی را پیش روی خود دارد. تیم ملی چین در انتخابی جام جهانی با کسب یک امتیاز از چهار دیدار نمایش ضعیفی داشت و حالا باید به دنبال جبران امتیازات از دست رفته در شش بازی باقیمانده باشد. تیم ملی چین در نخستین بازی خود با هدایت لیپی سه شنبه 25 آبان به مصاف تیم ملی قطر می‌رود.

فهرست گران‌ترین مربیان ملی

1. مارچلو لیپی (چین): 20 میلیون یورو

2. فاتح تریم (ترکیه): سه میلیون یورو

3. تیته (برزیل): 7/2 میلیون یورو

4. یواخیم لو (آلمان): 4/2میلیون یورو

5. یورگن کلینزمن (آمریکا): 22/2 میلیون یورو

6. کارلوس کی‌روش (ایران): 8/1میلیون یورو

7. دیدیه دشان (فرانسه): 44/1 میلیون یورو

8. خوزه پکرمن (کلمبیا): 39/1 میلیون یورو

9. جامپارو ونتورا (ایتالیا): 29/1میلیون یورو

10. فرناندو سانتوس (پرتغال): یک میلیون یورو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها