صندوق بین‌المللی پول در گزارشی از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران از افزایش 23 میلیارد دلاری ذخایر ارزی و رشد 21 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۰۹

به گزارش تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های منطقه‌ای خاورمیانه و آسیای مرکزی، رشد اقتصادی ایران را برای سال جاری 5/4 درصد و برای سال آینده 1/4 درصد پیش‌بینی کرد. بر اساس این گزارش، نرخ تورم در ایران نیز طی سال جاری به 4/7 درصد و در سال آینده به 2/7 درصد خواهد رسید.

این نهاد بین‌المللی از ادامه مشکل کسری بودجه دولت ایران در سال جاری خبر داد و انتظار دارد رقم کسری بودجه دولت در این سال به معادل 1/1 درصد تولید ناخالص داخلی و در سال آینده به معادل یک درصد جی‌دی‌پی برسد.

در عین حال تراز حساب‌های جاری ایران همچنان مثبت بوده و انتظار می‌رود در سال جاری به معادل 2/4 درصد جی.دی.پی و در سال آینده به معادل 3/3 درصد جی.دی.پی برسد. بر اساس برآوردهای صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2016 نسبت به سال قبل از آن 3/22 میلیارد دلار افزایش می‌یابد و به 3/412 میلیارد دلار خواهد رسید. تولید ناخالص داخلی ایران برای سال آینده نیز افزایشی خواهد بود و به 3/438 میلیارد دلار خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها