قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که قیمت مسکن مهر در بیشتر شهرها مشخص است، گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در شهر پردیس است که به علت مشکلات مدیریتی، قیمت را اعلام نکردند.
کد خبر: ۹۵۷۵۰۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد اصغری مهرآبادی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دوی سیما، گفت: قیمت فاز 11 پردیس 29 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده و قیمت بقیه فازها حداکثر تا یک هفته آینده اعلام می‌شود.

وی گفت: قیمت قراردادها از ابتدا مشخص بود، اما به علت مشکلات غیرمترقبه‌ای که در کشور رخ داد، بو‌یژه تحریم‌های شدید سال 1391 و تورم، دستمزدها و قیمت مصالح ساختمانی دو تا سه برابر بالا رفت و همین موضوع موجب افزایش قیمت شد. وی با اشاره به این‌که طرح مسکن مهر از سال 86 آغاز شد، گفت: براساس سرشماری سال 85، 5/17 میلیون خانوار و 16 میلیون واحد مسکن داشتیم، بنابراین به 5/1میلیون واحد مسکن دیگر نیاز بود که براساس آن برنامه‌ریزی شد این تعداد مسکن ساخته شود.

اصغری مهرآبادی با بیان این‌که طرح مسکن مهر مزایا و معایبی داشته است، افزود: یکی از معایب بزرگ آن حجم بالا و گستردگی آن در سطح کشور بود.

وی ادامه داد: تا قبل از طرح مسکن مهر، زمین حدود یک میلیون و 900 هزار واحد مسکونی را تأمین کرده بودیم و حدود 300هزار واحد مسکن هم توسط دولت ساخته شده بود، اما یک دفعه طرح ساخت 5/1میلیون واحد مسکونی، توزیع استانی و در ادامه 800 هزار واحد مسکونی به آن اضافه شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که داشتیم، در عمل توان فنی کافی، ظرفیت لازم و زمین مناسب را برای ساخت این تعداد مسکن نداشتیم.

اصغری گفت: بانک مرکزی از دومیلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر به حدود 84 هزار واحد تسهیلات نداد، بنابراین مجموع مسکن مهر، دو میلیون و 215 هزار واحد است که از این تعداد، ساخت حدود 600هزار واحد در سال 91 آغاز شد.

وی افزود: از جمع دو میلیون و 215هزار واحد مسکن مهر، ساخت یک میلیون و 915 هزار واحد به پایان رسیده و حدود یک میلیون و 500 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: قراردادهایی که در آغاز مسکن مهر منعقد می‌شد، 15 ماهه و حداکثر 24 ماهه بود، اما ساخت برخی از این واحدها، پنج سال طول کشیده و هنوز به پایان نرسیده است که مهم‌ترین علت آن محدودیت منابع مالی و تورم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها