علیرضا جهانبخش:

هم خوب بازی کردیم، هم بردیم

اشاره: با علیرضا جهانبخش؛ از بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی تا درخشش در این مسابقه. علیرضا بسیار خوشحال است و این هم به خاطر عملکردی است که در زمین بازی داشته. او نشان داد در این مدت پیشرفت خوبی کرده است. علیرضا که در بازی چین نتوانسته بود خوب کار کند و مقابل ازبکستان هم نیمکت‌نشین بود، برابر کره جنوبی چهره متفاوتی نشان داد و یکی از بهترین بازیکنان ایران بود. او در گفت‌وگوی اختصاصی با جام‌جم درباره این بازی و همین طور شرایطش در آلکمار هلند توضیحاتی می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۷

علیرضا!‌ در بازی با کره جنوبی دچار یک تحول اساسی شده بودی. تا این بازی همه می‌گفتند تو در کارهای دفاعی زیاد شرکت نمی‌کنی ولی در این بازی خیلی در کارهای تدافعی موفق بودی.

بله، خدا را شکر، همین طور بود. صحبت‌های زیادی با کادر فنی داشتم و آنها وظایفی از من در زمین می‌خواستند. توانستم به بهترین شکل ممکن آنها را انجام بدهم. من در فاز دفاعی و فاز هجومی همه نکاتی را که کادر فنی گفته بود، انجام دادم.

چند توپ از کره‌ای‌ها گرفتی؟

نمی‌دانم، نشمردم ولی فکر کنم توپ‌های زیادی بود.

کره‌ای‌ها بعد از بازی فوق‌العاده ناراحت بودند و سرمربی تیم هم از بازیکنانش بشدت گلایه داشت.

کره جنوبی در این بازی یک موقعیت هم نداشت و همین مساله آنها را تعجب زده کرده بود. کره در تمام بازی‌هایش موقعیت داشته، حتی در بازی با تیم‌های بزرگ ولی ایران چنین فرصتی به آنها نداد. در مقابل خیلی هم خوب موقعیت خلق کردیم و این شد که توانستیم نتیجه لازم را به دست بیاوریم. البته موقعیت‌های دیگری هم داشتیم که تبدیل به گل نکردیم.

مثل آن شوتی که زدی و به اوت رفت.

البته به پای بازیکن آنها برخورد کرد که داور کرنر گرفت.

انگار روی زدن این ضربات تبحر خاصی داری. ناگهان به توپ می‌زنی و با شوت هایت دروازه بان‌ها غافلگیر می‌شوند... .

من روی این حرکات و زدن آن ضربات تمرین می‌کنم. بی‌شک با تمرین است که بازیکن‌ها به مهارت لازم می‌رسند. در بازی با قطر توانستم یکی از این شوت‌ها راتبدیل به گل کنم و دوست دارم باز هم مشابه آن گل را بزنم. در بازی کره جنوبی شانسم را یک بار امتحان کردم منتهی توپ با بدشانسی به بازیکن حریف خورد. خودم فکر می‌کنم اگر توپ به پای او نمی‌خورد، قطعا تبدیل به گل می‌شد.

خیلی دوست‌داشتی در این بازی گل بزنی. یک شوت هم زدی که به اوت رفت.

واقعا فرقی نمی‌کند چه بازیکنی گل بزند .هدف همه ما موفقیت تیم است. گاهی موقعیت نصیب من می‌شود و گاهی هم نصیب دیگر بازیکنان تیم.

باورت می‌شد کره جنوبی را چهار بار پیاپی شکست دهیم؟

البته چهارمین برد ما نسبت به سه برد دیگر، دو سه تفاوت بزرگ داشت؛ اول این که شبی عزیز و روحانی بود. از طرفی ما خوب بازی کردیم. قبلا ما می‌بردیم ولی موقعیت هم می‌دادیم. بعضی‌ها انتقاد می‌کردند که تیم ملی فقط دنبال بردن است و اصلا خوب بازی نمی‌کند. این بار ولی ما هم خوب بازی کردیم و هم توانستیم نتیجه را به دست بیاوریم. این به نظرم نکته مهمی بود و باعث شد تا از تیم ملی تمجید کنند.

کم‌کم منتقدان از تیم ملی هم تعریف می‌کنند.

من هم صحبت‌ها را خواندم. ببینید، ما از انتقاد استقبال می‌کنیم و مشکلی نداریم. تمرکزمان روی بازی‌هاست،‌ ولی فکر کنم منتقدان به این دلیل از تیم ملی تعریف می‌کنند که به هر حال کره تیم باکیفیتی دارد. وقتی شما به چنین تیمی حتی اجازه خلق موقعیت ندهید، طبیعی است که همه از شما تعریف کنند. ما می‌توانستیم حتی با اختلاف بیشتر از یک گل آنها را شکست دهیم ولی به هر حال مهم برد بود که به دست آوردیم.

روی گل تیم ملی هم واقعا اثرگذار کار کردی.

یک لحظه دو بازیکن کره به سمت من آمدند و رامین را دیدم که هیچ بازیکنی مقابلش نیست. به خاطر همین سریع به او پاس دادم و خوشحالم که تاثیر کوچکی در برد تیم ملی داشتم.

شرایط باشگاهی‌ات چطور است؟ خیلی‌ها توقع دارند با این شرایطی که داری، به تیم‌های بزرگ‌تر بروی.

وضعیتم در آلکمار خیلی خوب است. از همه چیز راضی هستم. فعلا فقط به موفقیت در این تیم فکر می‌کنم، نه چیز دیگری. فصل که تمام شود، زمان برای فکر کردن زیاد دارم ولی فعلا دوست ندارم تمرکزم را از دست بدهم. آلکمار هم شرایط خوبی در لیگ هلند دارد و هر روز بهتر می‌شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها