گودرزی؛ بازیگر محبوب قاب‌کوچک تلویزیون

حمید گودرزی از جمله بازیگرانی است که کارش را از تلویزیون آغاز کرده و به مرور پس از کسب محبوبیت نزد عامه مخاطبان وارد سینمای ایران شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۴۸

این بازیگر سی و نه ساله که هفت مجموعه تلویزیونی در کارنامه دارد، دانش‌آموخته بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است که با دانی و من ساخته علی عبدالعلی‌زاده کارش را آغاز کرد. کاری برای گروه کودک و نوجوان شبکه تازه‌تاسیس تهران که در آن گودرزی نقش مقابل یک دایناسور عروسکی به نام دانی را ایفا می‌کرد. گودرزی در دانی و من علاوه بر بازی، ساز هم زده و ترانه عنوان‌بندی آن را خوانده که هنوز در خاطر مخاطبان کم‌سن و سال‌تر آن سال‌ها باقی مانده است.

از فرزاد خاکستری تا قهرمانی به نام حمید

سریال پربیننده مسافری از هند ساخته قاسم جعفری نقشی جذاب برای گودرزی فراهم کرد: فرزاد، جوان علاف و بیکاری که با وجود خاکستری‌بودنش مخاطب دوستش داشته و تا به آخر هم او را دنبال می‌کند. در این میان بازی سمپاتیک گودرزی هم حال و هوای خوبی به این نقش بخشیده و آن را گوشه‌ای از خاطر مخاطبان این سریال حک کرده است. وی پس از آن در تب سرد نقش اصلی را ایفا کرد و تیم خوبی را در کنار شهاب حسینی و کامبیز دیرباز تشکیل دادند. حامد سعیدی تب سرد جوانی از طبقه پایین جامعه است که پس از بیرون آمدن از زندان و با وجود این‌که علاقه‌ای به خلاف ندارد، برای کسب پول وسوسه شده و پسر خردسال مردی ثروتمند را با نقشه خود او می‌دزدد. گودرزی در این نقش هم نسبتا خوب ظاهر شده، اما زیر سایه سنگین دیرباز و حسینی قرار گرفته که نقش‌های به‌مراتب باکیفیت‌تری را در اختیار داشته‌اند. کمکم کن ساخته قاسم جعفری یکی از سریال‌های ماه رمضان دهه 80 است که در آن گودرزی در نقش جوانی ظاهر شده که پس از مرگ دوباره زنده شده و حال می‌خواهد که گذشته‌اش را جبران کند. یکی از وجوه شاخص بازیگری گودرزی، صمیمیت و گرمای چهره اوست که در کمکم کن بسیار به کمکش آمده و میزان همذات‌پنداری مخاطب را با شخصیت فوق افزایش داده است. پنجمین خورشید، دومین تجربه همکاری او با علیرضا افخمی است که کار مناسبی در گونه تخیلی به حساب می‌آید که نمونه‌های چندانی در سریال‌های تلویزیونی ندارد. او در زمانه نیز نقش مهمی را ایفا کرده که شخصیتی متزلزل دارد: ابتدا به دختری فقیر علاقه‌مند شده و با کلی تلاش و تقلا با او ازدواج کرده و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز می‌کند، اما در ادامه به سمت دخترعموی متمول خود رفته و به بدترین شکل ممکن همسر اولش را رها می‌کند!. گودرزی این تزلزل شخصیتی را بخوبی به تصویر کشیده و روی مرز میان خوبی و بدی مانور داده است. بچه‌های نسبتا بد ساخته سیروس مقدم، آخرین تجربه تلویزیونی گودرزی پیش از گشت ویژه به حساب می‌آید که در نخستین بار پخش مورد توجه بسیار قرار گرفت. سیدطاها جوان مومنی است که سکه‌های آماده تحویل به زوج‌های جوان نیازمند را تحویل گرفته، اما با دسیسه‌ای پیچیده‌ای آنها را از کف می‌دهد. سرگردانی و پریشانی طاها را گودرزی خوب از کار درآورده و مخاطب را به همذات‌پنداری با او وامی‌دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها