نخستین روز هفته قاتل کیانا پای میز محاکمه قرار گرفت. او بیست و چهارم شهریور امسال دختر برادرزنش را پس از ربودن، مورد آزار اذیت قرار داد و با چادر خفه کرد.
کد خبر: ۹۵۲۶۳۳

متهم پس از دستگیری اعتراف کرد: با مادر زنم اختلاف داشتم. وسیله‌ای از خانه او دزدیده شده بود و او تصور می‌کردمن آن را دزدیده‌ام. از سویی کیانا مورد علاقه مادربزرگش بود به قصد انتقامگیری دست به این جنایت هولناک زدم.

متهم در جلسه دادگاه می‌گفت که زودتر اعدامش کنند و حتی جسدش را در بیابان رها کنند تا خوراک حیوانات شود. او که به قصاص، اعدام و 15 سال حبس محکوم شده بود، جمعه در یکی از محله‌های نیشابور مقابل دیدگان مردم اعدام شد.

تصادف مرگبار پراید با شتر

در دومین روز هفته خودروی پراید در حالی که شش سرنشین داشت و در محور ریگان ـ ایرانشهر در حرکت بود، با شتر برخوردکرد. در جریان این تصادف خودرو منحرف و سپس واژگون شد. زمانی که امدادگران اورژانس در آنجا حاضر شدند، مشاهده کردندکه سه نفر از سرنشینان در دم کشته و سه نفر دیگر مصدوم شده‌اند که روانه بیمارستان شدند. این در حالی بود که شتر هم در این تصادف تلف شد. بررسی ماموران راهور نشان می‌داد که راننده چون هنگام حرکت به جلو توجهی نداشته با شتر تصادف کرده و این حادثه تلخ را رقم زده است.

بخشش قاتل فرزند

سومین روز هفته خانواده داغدیده‌ای به اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران آمدندو قاتل پسرشان را در آستانه ماه محرم بخشیدند.

هفدهم آذر سال 88 مردی با پلیس تماس گرفت و از درگیری میان دو خانواده در یکی از محله‌های جنوبی تهران خبر داد. ماموران با حضور در آنجا متوجه شدندکه ضارب همراه پدر و برادرش با سوار شدن به خودرویشان محل حادثه را ترک کرده‌‌اند. جوانی به نام فرهاد با ضربه چاقویی که به پایش اصابت کرده بود، زخمی و به بیمارستان منتقل شد، اما ساعاتی بعد به دلیل شدت خونریزی فوت کرد. با وقوع این جنایت، متهم اصلی پرونده که تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر شد. او بعد از اعتراف به این قتل به قصاص محکوم شد. با گذشت هفت سال از این جنایت اولیای دم فرهاد در آستانه ماه محرم به دادسرا آمدند و برای رضای خداوند از قاتل فرزندشان گذشت کردند.

آتش زدن همسر به خاطر طلاق غیابی

چهارمین روز هفته مردی توسط پلیس تهران دستگیر شد که همسرش را در ارومیه به آتش کشیده و بعداز قتل او متواری شده بود.

ماجرای این جنایت زمانی لو رفت که ماموران کلانتری 111 هفت چنار هنگام گشتزنی در خیابان گلستانی به مردی 40 ساله مظنون شده و او را بازداشت کردند. در بازرسی از این مرد چاقو و یک رشته گردنبند کشف شد. ماموران گمان کردندکه او زورگیر باشد. بنابراین به بررسی سوابق کیفری وی پرداختند که معلوم شد او چند روز پیش همسرش را در ارومیه به آتش کشیده و از آن زمان گریخته و پلیس در تعقیبش است. با مشخص شدن این موضوع متهم مورد بازجویی قرار گرفت و معلوم شد او وقتی از طلاق غیابی همسرش مطلع شده، زن جوان را با بنزین به آتش کشیده بود.

اعدام دو سارق و یک آزارگر

پنجمین روز هفته دو عضو باند سارقان مسلح طلافروشی‌ها و یک مرد آزارگر در زندان رجایی‌شهر کرج به دارمجازات آویخته شدند. این دو سارق که عدنان و علی نام داشتند همراه سه عضو دیگر باند شامگاه بیست و چهارم دی سال 92 مسلحانه به طلافروشی در محله شادآباد تهران دستبرد زدند و چهار کیلو طلا دزدیدند. دو ماه بعد اعضای این باند در عملیات‌های جداگانه‌ای دستگیر شدند. در ادامه تحقیقات معلوم شد آنها به پنج طلافروشی در استان تهران، سه شهر استان خوزستان و جویبار دستبرد زده و به دو مورد تیراندازی و درگیری در شهر اهواز دست زده‌‌اند. آنها در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شدند.

دو نفر از آنها در زندان رجایی شهر اعدام شدند و مرد آزارگری که همراه این دو متهم اعدام شد، مرد جوانی به نام کریم بود که سال 88 همراه سه همدستش به بهانه جا به جایی مسافر، در پاکدشت زنان را ربوده و پس از آزارو اذیت، اموالشان را سرقت می‌کرد. آنها در جریان یکی از جرایمشان قربانی حادثه را با ضربه چاقو کشته بودند. او و همدستانش در دادگاه محاکمه و به اعدام محکوم شدند که دو همدست وی دی سال 91 در پاکدشت در ملأعام اعدام شدند. مدتی بعد دیگر همدستش در زندان فوت کرد و سرانجام با اعدام کریم پرونده این باند آزارگر بسته شد.

مرگ 14 مهاجر غیرقانونی

ششمین روز هفته حادثه تصادف دو دستگاه تویوتا در محور سراوان ـ خاش به امدادگران
هلال احمر گزارش شد. امدادگران هلال احمر با حضوردر آنجا به امدادرسانی پرداختندکه معلوم شد 25 سرنشین دو خودرو دچار حادثه شده‌اند. در ادامه این عملیات معلوم شد سرنشینان دو خودرو اتباع افغان بودند که قصد مهاجرت غیرقانونی به داخل کشور را داشته‌اند که این حادثه برایشان رخ داده است. در این حادثه 14 نفر در دم جان باخته و 11 نفر دیگر مصدوم شدند.

33 مصدوم در تصادف اتوبوس

هفتمین روز هفته اتوبوسی در محور چناران ـ مشهد کیلومتر 30 تقاطع پل کمربندسبز در حرکت بود که واژگون شد. زمانی که امدادگران برای نجات آسیب‌دیدگان حادثه به آنجا اعزام شدند، مشاهده کردند که 33 نفر از سرنشینان خودرو مصدوم شده‌اند. پس از خارج کردن مصدومان از داخل خودرو آنها را به سه بیمارستان منتقل کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها