نیکی کریمی و داریوش مهرجویی در دهه 70 و در فیلم‌هایی چون سارا و پری با هم همکاری داشتند که هردوی این فیلم‌ها، جزو آثار تحسین شده سینمای ایران هستند. این دو سینماگر پس از دو دهه بتازگی به تماشای یکی از این فیلم‌ها، سارا نشستند و درباره آن صحبت کردند. این نمایش و اظهارنظر در قالب برنامه هواداران هنر و در جزیره کیش انجام شد که جز کریمی و مهرجویی، هنرمندان دیگری همچون رضا عطاران هم در آن حضور داشتند.
کد خبر: ۹۵۱۳۶۵

داریوش مهرجویی با اشاره به این‌که فیلم «سارا» متعلق به بیش از 20 سال پیش است، ادامه داد: سارا، یکی از فیلم‌های مهم من است که در زمان خود مورد توجه زیادی قرار گرفت. از آنجا ‌که این فیلم برگرفته از نمایشنامه «خانه عروسک» هنریک ایبسن بود، در سوئد و نروژ هم مورد استقبال قرار گرفت و حتی در مورد آن کتاب و مقالاتی هم نوشته شد. او افزود: هنوز سارا را خیلی دوست دارم. ضمن این‌که خانم نیکی کریمی هم در این فیلم گل کاشت و بسیار خوب بازی کرد. کریمی فضای فیلم را بسیار خوب درک کرد و بر ارزش کار اضافه کرد.آن‌طور که ایسنا گزارش کرده، نیکی کریمی هم با اشاره به این‌که سارا، فیلم دوم یا سومی بوده که در آن بازی کرده‌ است، گفت: فکر می‌کنم خداوند گاهی تقدیری برای برخی از بندگانش تعیین می‌کند که بتوانند با کارگردانی چون داریوش مهرجویی کار کنند.او مهرجویی را عامل پیشرفت خود خواند و اظهار کرد: داریوش مهرجویی راه را برای من در سینما باز کرد و باعث شد که اتفاقات بسیار خوبی در زندگی من رخ دهد. من بابت این مساله از او بسیار متشکرم.

نیکی کریمی برای بازی در فیلم سارا، موفق به کسب جوایزی همچون جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره‌های سن سباستین و سه قاره نانت در سال 1992 شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها