سرمربی تیم ملی انگلیس به دلیل فساد مالی برکنار شد

آبروریزی در فوتبال جزیره

سم آلاردایس به دلیل دست داشتن در فساد مالی پس از 67 روز از حضور در سمت سرمربیگری تیم فوتبال انگلستان، برکنار شد. این مدت کوتاه‌ترین دوران یک مربی فوتبال در تاریخ فوتبال انگلستان به حساب می‌آید.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۹

تلگراف در تازه‌ترین گزارش خود از در میان بودن پای هشت مربی پیشین و حال حاضر لیگ برتر در فساد فوتبال و پول‌های زیر میزی پرده برداشته است؛ موضوعی که اتحادیه فوتبال انگلستان را با بزرگ‌ترین چالش سال‌های اخیر خود مواجه کرده است. در این گزارش، گروهی از خبرنگاران در لباس مبدل خود را به عنوان نمایندگان یک شرکت آسیای خاور دور معرفی کردند تا به بهانه سرمایه‌گذاری روی بازیکنان به مربیان فوتبالی رشوه بدهند. یکی از مربیانی که در این پروژه ده ماهه به تور افتاد، آلاردایس بود. این مربی انگلیسی قبول کرد در ازای دریافت 40 هزار پوند، اطلاعاتی محرمانه درباره نقل‌ و انتقالات فوتبال انگلیس در اختیار آنها قرار دهد. سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس در دو جلسه‌ای که با این افراد داشته است، درباره امتیاز مالکیت بازیکن و مدیر برنامه‌ها با این افراد صحبت کرده و اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار آنها قرار داده است. در این میان یکی از دستیاران شاغل در لیگ برتر که اتفاقا در یکی از تیم‌های مطرح هم فعالیت دارد 5000 پوند از این گروه زیرمیزی گرفته و قرار است نامش طی روزهای آینده افشا شود. تلگراف متعهد شده تمام اطلاعاتی که درخصوص فساد در فوتبال انگلستان را در اختیار اتحادیه فوتبال و پلیس قرار دهد.

بعد از اخراج سم آلاردایس از تیم ملی انگلیس، اتحادیه فوتبال این کشور، گرت ساوت گیت را به عنوان سرمربی موقت تیم ملی این کشور برای چهار بازی بعدی تیم ملی انگلیس انتخاب کرد.

رکورد منفی آلاردایس

سم بزرگ قراردادی دو ساله به ارزش شش میلیون پوند ـ که وی را به یکی از گران‌ترین مربی‌های تیم‌ملی تبدیل می‌کرد ـ تنظیم کرده بود و پس از 67 روز از سمت خود برکنار شد و رکوردی تازه به ثمر رساند. او تنها یک بازی آن هم در رقابت مقدماتی جام جهانی مقابل اسلوونی که با پیروزی دقایق پایانی پشت سر گذاشت روی نیمکت سه شیر‌ها نشست. پیش از او استیو مک‌لارن در سال 2007-2006 و کوین کیگان در سال 2000-1999 با حضور یکساله و هدایت 18 بازی، رکورد کمترین حضور در سمت مربیگری سه شیر‌ها را در اختیار داشتند. حال گفته می‌شود فدراسیون فوتبال انگلیس حقوق 67 روز این مربی را که معادل 550 هزار پوند است می‌پردازد.

رانیه ری تکذیب کرد

کلودیو رانیه‌ری، سرمربی تیم فوتبال لسترسیتی شایعه سرمربیگری تیم ملی انگلستان را رد کرد. پیش از این یکی از سایت‌های شرط بندی به دنبال برکناری آلاردایس شایعه حضور این مربی ایتالیایی را در راس تیم ملی انگلستان منتشر کرده بود؛ اما رانیه‌ری در نشست خبری بازی تیمش مقابل پورتو در لیگ قهرمانان اروپا، در واکنش به این شایعه گفت: می‌دانید که من رابطه خوبی با این سایت‌ها ندارم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها